Předmět Poruchy autistického spektra (KSS / KEA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / KEA - Poruchy autistického spektra, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Charakteristika pervazivních vývojových poruch.2. Vymezení jednotlivých poruch autistického spektra.3. Aspergerův syndrom.4. Alternativní formy komunikace u jedinců s diagnózou autismus.5. Sociální dovednosti u jedinců s PAS - možnosti intervence a terapie.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je přiblížit studentům problematiku poruch autistického spektra (dále jen PAS) především se zaměřením na rozvoj sociálních dovedností těchto jedinců. Předmět prohlubuje znalosti posluchačů z oblasti platné legislativy vztahující se k osobám s uvedeným postižením. Hlouběji proniká do problematiky péče, výchovy, vzdělávání jedinců s PAS a terapie. Rozvíjí poznatky v oblasti etiologie, forem, diagnostiky, edukace.
Literatura
HOUSAROVÁ, B. Edukace žáků s mentálním postižením a poruchami autistického spektra. TU v Liberci, 2011. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-475-5.BOYD, B. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem. 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-834-0.ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Praha UK, 2008. ISBN ISBN978-80-246-15.PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie, teoretické základy a metodika. Praha Parta, 2004. ISBN 80-7320-063-5.BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno MSD, 2009. ISBN 80-86633-373.SCHOPLER, E. REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výchovy dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc UP, 2005. ISBN 80-244-1075-3.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. : dětství a dospívání. Praha Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.JELÍNKOVÁ, M. Vzdělávání a výchova dětí s autismem. Praha PF UK, 2001. ISBN 80- 7290- 042-0.
Požadavky
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.