Předmět Specifické vývojové poruchy učení (KAT / SVPU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / SVPU - Specifické vývojové poruchy učení, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Definice specifických vývojových poruch učení (dále SPVU), historie pohledu na SVPU a základní terminologie v klasifikaci SZO (WHO). Etiologie a klasifikace.2. Poradenství, diagnostika, dynamická diagnostika.3. Dyslexie: diagnostika, péče.4. Dysgrafie a dysortografie.5. Dyskalkulie a další poruchy matematických funkcí.6. Dysmůzie a dyspinxie, dyspraxie.7. Symptomatologie, specifické a nespecifické projevy.8. Možnosti intervence (využití dynamické diagnostiky, COGMED, ...)9. Specifické vývojové poruchy učení ? vztahy se specifickými vývojovými poruchami chování.10. TV a PA a jejich význam pro intervenci u SVPU.11. ? 13. Projektové práce
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu bude student schopen:1. využívat znalosti o SVPU (specifické vývojové poruchy učení) v pedagogické praxi;2. orientovat se v diagnostice, možnostech intervence SVPU;3. posoudit individuální potřeby a možnosti osob se SVPU či poruchami chování k APA;4. vhodně zařadit do režimu žáka se SVPU pohybové chvilky a aktivity při pobytu ve škole.
Literatura
Mlčáková, R. Grafomotorika a počáteční psaní: předškolní příprava, výuka počátečního psaní, poruchy psané řeči, metodika pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.Štípek, P. Dítě na zabití: příručka pro rodiče dětí a dospívajících s problémovým chováním. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-981-1.Matějček, Z. Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H, 1995. ISBN 808578727X.Paclt, I. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 9788024714264.Dytrych, Z., & Matějček, Z. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 8024703327.Kirby, A., & Tomková, D. Nešikovné dítě: dyspraxie a další poruchy motoriky : diagnostika, pomoc, podpora, cesta k nezávislosti. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-424-9.Petr, F. Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus, 1929. Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673260.Zelinková, O. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.Matějček, Z., & Vágnerová, M. Sociální aspekty dyslexie. V Praze: Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN 8024611732.
Požadavky
1. Aktivní účast 80 % docházka (př. náhrady zameškaného učiva individuálním úkolem)2. Odevzdání projektové práce - příprava na zadané téma.
Garant
Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.