zapocet-fus
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1) Rozpočtový výhled územních samosprávných celků, jako pomocný nástroj střednědobého finančního plánování, se sestavuje:
a) Zákon o obcích, 3-5 let
b) Z. o rozpočtových pravidlech , 2-5 let
c) Z o státním rozpočtu, 1+2 roky
d) Z. o rozpočtových pravidlech, na libovolnou dobu
2) Rozpočty krajů v ČR:
a) nemají daňové příjmy
b) mají daňové příjmy ze sdílených daní
c) financovány regionálními daněmi
d) mají daň. příjmy ze svěřených daní
3) Rozpočty územ. samospráv v ČR:
a) 80 % veřejných výdajů
b) 50 %
c) 25 %
d) 3%
4) Součin hodnot daň. základny fiskální jednotky a sazby:
a) fiskální potřeba
b) fisk. pozice
c) stupeň daň. progrese
d) fisk. kapacita
5) územní rozpočty
a) kraje, obce, okresní úřady
b) kraje, obce, okr. úřady a územní odbory ministerstev
c) kraje, obce, dobrovolné svazky obcí + regionální rady
d) pouze rozpočty obcí
6) V zájmu dosahování alokační efektivnosti by rozpočty úz. samospráv měly spoléhat na:
a) sdílené daň. příjmů
b) zdanění důchodů ekonomických subjektů
c) zdanění užitku mobilních ek. subjektů
d) non-benefitní zdanění ek. užitků
7) Vertikální fiskální nerovnováha:
a) podíl dotací na HDP
b) podíl dotací na výdajích úz. samospráv
c) podíl daní v příjmech úz. samospráv na HDP
d) podíl dluhu úz. samospráv na HDP
8) Vhodný nástroj internalizace externalit:
a) dotace neúčelová
b) sdílení příjmů
c) účelová dotace se spoluúčastí
d) úč. dotace bez spoluúčasti
9) Výše příspěvku na výkon státní správy …. závisí na:
10) Výše příspěvku na výkon státní správy pro obce je stanovena:
a) Zákon o rozpočtových pravidlech č. 250/2000 Sb.
b) Z o obcích
c) Z o státním rozpočtu
d) vyhláška Ministerstva financí ČR
11) kapitálový příjem rozpočtu ÚSC:
a) daň z nemovitostí
b) příjmy z prodeje akcií
c) příjmy z emise akcií
d) příjmy z pronájmu majetku
12) je-li daňová základna elastická, pak:
a) zvýšení sazby, snížení daň. příjmu
13) metodika OECD – sdílené daně – zařazuje do kategorie:
a, b, c, d, e,
14) Zákon o rozp. určení daní přímo určuje:
a) daň. příjmy státního rozpočtu, krajů, obcí
b) daň. příjmy SR, krajů, obcí a vybraných fondů
c) daň. příjmy krajů, obcí, a vybraných fondů
d) příjmy obcí a vybraných fondů
15) 30 % celostátního výnosu DPFO ze samostatné výdělečné činnosti je příjmem:
a) krajů
b) obcí
c) krajů a obcí s rozšířenou působností
d) státních fondů
16) Z. o rozpočtovém určení daní – snížení příjmů pro:
a) Praha
b) Praha, Brno, Ostrava, Plzeň
c) Olomouc
d) Modrava
17) Novela Z. o dani z nemovitostí:
- osvobození od daně pro pozemky …..
18) ………. c) Mucholapkový efekt
19) Nevýhoda sdílení daní mezi úrovněmi veřejných rozpočtů
a)
b)
c)
d) nižší motivace příjemců
20) princip horizontální rovnosti