Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Média a jejich praxe (IM010)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM010 - Média a jejich praxe, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení
Umění zářící z obrazovky - esej Neznámý 27.11.2018 10:49 8

Další informace

Cíl

Kurz je zaměřen na formy a možnosti mediální (re)prezentace kulturního dění. Předmětem pozornosti budou současná masmédia (odborný i denní tisk, rozhlas, televize, internet). Studenti získají vhled jak do historie, tak do teorie masových i nových médií a fungování jednotlivých složek procesu mediální komunikace. Podstatnou součástí výuky bude také diskuze se zástupci médií (tisk, Český rozhlas, Česká televize).Kurs probíhá v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/28.0044 Inovaceuměnovědných studijních oborů na Filozofické fakultě MU, který jespolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem Českérepubliky. Viz. www.phil.muni.cz/music/opvk.

Osnova

1. Úvod do problematiky, vymezení základních pojmů (médium, znak, sdělení atd.)2. Tištěná média – od Gutenberga k iPadu. Kritická funkce tisku.3. Principy redakční práce v odborném tisku – diskuze s redaktorem periodického tisku4. Mezi tištěnými a elektronickými médii. Média a jejich paměť.5. Archeologie rozhlasu6. Anatomie rozhlasu – diskuse s redaktorem ČRo7. Televize a její specifika8. Kultura na obrazovce – diskuze s dramaturgem ČT9. Reklama – od propagace k propagandě; persvazivní strategie média10. Role kritického myšlení při analýze mediálních obsahů11. Nová média, mobilní média – konstrukce individuálního prostoru12. Internet a (jeho) kultura

Literatura

BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6. infoECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Translated by Zdeněk Frýbort. Vyd. 1. Praha: Svoboda, 1995. 417 s. ISBN 80-205-0472-9. infoFUKAČ, Jiří a kol. Hudba a média. Rukověť muzikologa. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998. 258 s. ISBN 80-210-1951-4. infoJak myslet média :eseje, přednášky, články a rozhovory 2004-2005. Edited by Karel Hvížďala. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2005. 288 s. ISBN 80-86643. infoHVÍŽĎALA, Karel. Moc a nemoc médií :rozhovory, eseje a články 2000-2003. 1. vyd. Praha: Máj, 2003. 268 s. ISBN 80-86569-70-5. infoJIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7. infoMCLUHAN, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3. infoMCLUHAN, Marshall. Understanding media : the extensions of man. 6th ed. New York: A signet book, 1964. 318 s. infoMCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-714-0. info

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Martin Flašar, Ph.D.