Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Záznam z hospitace - Ptáci - motivační hodina

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Záznamový arch o průběhu vyučovací hodiny:

I. Informativní část:

Škola: ZŠ a MŠ Písek, Písek 184, příspěvková organizace (okres F-M) Učitel: Mgr. Tomáš Minks Třída: 7. B Předmět: Přírodopis Počet žáků: 17 Datum hospitace: 22. 11. 2017 Tématický celek: Biologie živočichů Téma vyučovací hodiny: Ptáci – motivační hodina Jméno pozorovatele: Daniel Sikora Obor studia: Učitelství matematiky pro ZŠ a Učitelství přírodopisu pro ZŠ

II. Přípravná část:

papíry k písemce – poznávačka (praktické zkoušení – poznávání podle fotografií, obrázků), počítač, interaktivní tabule a projektor, ppt prezentace, vycpaniny (dermoplastické preparáty) ptáků (vrána obecná šedá, havran polní, káně lesní, strakapoud velký, straka obecná, špaček obecný), papíry k motivační poznávačce (poznávání podle vycpanin), tabule s křídou, sešity žáků, psací potřeby

III. Realizační část:

1. úvod 3 min

2. diagnóza 5 min

3. motivace 36,5 min

4. závěr 0,5 min

Čas Etapa hodiny Aktivita učitele Aktivita žáků Obraz tabule Vyučovací metody Vyučovací prostředky

Poznámky

(forma výuky, kázeňská opatření apod.)

3 min úvod

• přivítání se s žáky

• organizační záležitosti k poznávačce na začátku této hodiny na obojživelníky a plazy - sděluje, ať si nachystají propisku

- rozesazuje žáky: Takhle nemůžete sedět.

• zápis do třídní knihy

• stojí u lavic

• poslouchají, chystají si psací potřeby, jdou dozadu k interaktivní tabuli, sedají si na zem nebo mají s sebou židli; - rozesazují se

• – | | –, komunikují s učitelem

• rozhovor úvodní • třídní kniha • hromadná – frontální

5 min

36,5 min

10 min

diagnóza

motivace

• rozdává papíry a sděluje, že píší poznávačku na obojživelníky a plazy

- pouští ppt prezentaci s fotografiemi a obrázky - žáci mají uvést rodové jm., příp. i druhový přívl. zástupce (řekne kdy)

- ujišťuje se, zda jsou podepsaní

• nechává čas k vypracování správného seznamu názvů zástupců z poznávačky podle ppt prezentace, chodí po třídě

- některé snímky vrací v prezentaci zpět

• odebírá vypracované seznamy

• žádá 3 žáky, aby mu pomohli z kabinetu přinést vycpaniny ptáků; poté, aby 1 žákyně rozdala papírky; ostatním žákům říká, že se něco přinese, nikdo ale nebude říkat, co to je

- odešel se 3 žáky na chvíli (asi na 2 min) ze třídy

• přináší s žáky vycpaniny ptáků a sděluje: začínáme ptáky, budou na tématu 2 měsíce

- bude soutěž na jedničky (známky 1) - bude vycpaniny ptáků postupně ukazovat, kdo bude vědět jméno ptáka, zapíše ho na papírek, aby nikdo neopisoval, nejlepší dostane 1

• postupně předvádí pomocí vycpanin jednotlivé zástupce ptáků, říká k nim znaky, charakteristiky kde žije (u nás u domu, na poli, v lese apod.)

• vyzývá, ať si se sousedem prohodí papíry, vezmou si jinou barvu; sděluje správná jména ptáků, příp. k nim něco dodává

Témata, do kterých materiál patří