Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(6) 10. a 11. Příprava na hodinu - Houby - zástupci hub s plodnicí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.88 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Strukturace přípravy na hodinu přírodopisu

Téma hodiny: HOUBY – ZÁSTUPCI HUB S PLODNICÍ

Vypracoval: Daniel Sikora

Pro třídy: 6. A a 6. B

Místo realizace: učebna

Časová dotace: 2 · 45 min

Forma výuky

normativní hledisko: hodina základního typu sociální hledisko: hromadná – frontální, samostatná práce

Prostředky výuky: tabule s křídou, učebnice a pracovní sešity Přírodopis 6 (Čabradová a kol. 2011), počítač, promítací

plátno a promítačka, ppt prezentace, sešity žáků, psací potřeby

Další informace (dle formy např. velikost skupin):

Zařazení do výuky dle RVP

  1. Vzdělávací oblast – Člověk a příroda

  2. Vzdělávací obor – Přírodopis

  3. Tematický celek – Biologie hub

  4. Průřezové téma – Environmentální vzdělávání (Základní podmínky života – ekosystémy - biodiverzita)

A) VVC: 1. Žák vyjmenuje alespoň 3 zástupce hub jedovatých, 1 zástupce nejedlé houby a alespoň 6 zástupců různého rodu hub jedlých.

2. Žák použije morfologické znaky k popisu vybraných zástupců hub s plodnicí.

3. Žák pozná podle obrázků z prezentace vybrané zástupce hub s plodnicí.

4. Žák rozdělí podle obrázků z prezentace vybrané zástupce hub s plodnicí na jedovaté, nejedlé a jedlé.

5. Žák vlastními slovy rozliší hlavní znaky u často zaměnitelných hub, především houby jedovaté a jedlé, ale také hub jedlých.

B) Analýza učiva

1. Pojmy nové (nově vytvářené): zástupci hub jedovatých, zástupce houby nejedlé, zástupci hub jedlých, jedovatost

a (jen) odporná chuť, poživatelnost hub po tepelné úpravě, chutná houba za syrova

opěrné: klobouk, třeň, pochva, prsten, lupeny a rourky, výtrusy

rozšiřující: kalich smrti, teřich

2. Dovednosti

senzomotorické: provádění zprostředkovaného pozorování zástupců hub s plodnicí podle obrázků z prezentace

intelektuální: zacházení především s pojmy jedovatá, nejedlá a jedlá houba, klobouk, třeň, pochva, prsten, lupeny a rourky, výtrusy; plánování

pozorování zástupců hub s plodnicí; popisování charakteristických znaků zástupců hub s plodnicí; srovnávání znaků hub jedovatých,

nejedlých a jedlých, srovnání hlavních znaků u často zaměnitelných hub; klasifikování hub s plodnicí na jedovaté, nejedlé a jedlé

3. Návyky: důstojné jednání – pozdravit, omluvit se, poprosit; neskákat nikomu do řeči, hlásit se o slovo

4. Myšlenkové operace: srovnávání – znaky hub jedovatých, nejedlých a jedlých, hlavní znaky u často zaměnitelných hub;

klasifikace – rozdělení hub s plodnicí na jedovaté, nejedlé a jedlé

5. Mezipředmětové vztahy

vertikální: prvouka, přírodověda (základní poznatky o zástupcích hub) – přírodopis (rozvoj poznatků o zástupcích hub)

horizontální: Př – F (optické vlastnosti plodnic hub – barva, lesk; další fyzikální vlastnosti – pevnost a soudržnost, vlhkost, slizkost)

Př – VkZ (prevence před otravou houbami, zásady první pomoci při otravě houbami)

Témata, do kterých materiál patří