Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Obecná_pedagogika.TÉMATA_ke_zkoušcedoc

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Primární pedagogika I.

Obecná pedagogika

Témata ke zkoušce

  1. Představa a pojetí dítěte ve výchově

    • pojetí dítěte a dětství

    • roviny rozvoje dítěte (biosomatická; psychická – kognitivní, afektivní, morálně-volní; sociální a jáská rovina zrání a rozvoje)

    • Úmluva o právech dítěte

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8-888-0.

HELUS, Z.: Vyznat se v dětech. Praha, SPN 1987 .

HELUS, Z.: Pojetí žáka a perspektivy jeho osobnosti. Praha, SPNn1982.

HELUS, Z.: Zřetel k dítěti jako východisko humanizace školy.

KANTORKOVÁ, H., LANGER, J. Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. Skriptum Pedagogika IV. Ostrava: PdF OU, 1995.

LUKÁŠOVÁ, H. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů. Ostrava: PdF OU, 2004.

Studijní texty k problematice dětských práv

  1. Výchova

    • pojetí výchovy a jejich cílů

    • smysl a funkce výchovy, formy výchovy, modely výchovy – výchovné styly

PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava, Amosium servis 1996.

PELIKÁN,J. Výchova pro život. Praha, ISV 1997.

ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, ISV 1996.

ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum1993.. Praha, ISV 1996.

  1. Vzdělání, vzdělávání

    • Pojetí vzdělání a vzdělávání

    • Cíle ve vzdělávání dětí mladšího školního věku

    • Klíčové kompetence v primárním vzdělávání (Koncepce výchovy a vzdělání pro 21.století - klíčové kompetence pro život jako čtyři pilíře vzdělávání; Kompetence pro Evropu; klíčové kompetence Rámcového vzdělávacího programu)

    • osobnostní, obsahové, institucionální, socioekonomické a procesuální pojetí vzdělání (vzdělávání)

    • stupně a druhy vzdělání

DELORS, J. Učení je skryté bohatství. Zpráva mezinárodní komise UNESCO „Vzdělávání pro 21. Století“. Phare, Praha 1997.

WALTEROVÁ, E. Objevujeme Evropu. Kniha pro učitele. Praha: PdF UK, 1997.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Manuál pro tvorbu školního vzdělávacího programu

www.vuppraha.cz

  1. Výchovné prostředky

    • vztah podmínek, cílů a prostředků výchovy

    • autorita učitele (pojetí autority, typy autority)

    • význam pravidel v sociálním životě školní třídy

    • úloha odměn a trestů

VALIŠOVÁ, A., a kol. Autorita jako pedagogický problém. Praha, Karolinum 1998.

MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém. O výchovných odměnách a trestech.Praha, Portál

1994.

Petty,G.: Moderní vyučování.Praha: Portál, 1996.ISBN 80-7178-681-0.

Cangelosi,J.C. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1997.ISBN 80-7178-083-9.

PREKOPOVÁ, J. Malý tyran. Co vlastně děti potřebují. Praha: Portál 1993. ISBN 80-85282-56-9.

  1. Profese učitele

    • profesní kompetence učitele primární školy

    • osobnostní vlastnosti a klíčové pedagogické dovednosti učitele

ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : PdF UM, 1998b. ISBN 80-210-1973-9.

Témata, do kterých materiál patří