Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

MARKETING

= způsob řízení hospodářské činnosti pomocí trhu

řízení = usměrňování prvků a činnosti v soustavě ke stanovenému cíli

- cíl: zajistit nejúspěšnější prodej výrobků -> trvale příznivý zisk (vyrábíme zboží, které si

zákazníci skutečně přejí, získáváme stále zákazníky)

- vychází z trhu -> průzkum trhu (již před prodejem) -> zjištění poptávky (současné a budoucí) -> výroba toho, co zákazníci žádají (přizpůsobení výrobního programu)

- podnikatelé se snaží udržet stávající zákazníky a získat nové -> komunikují s nimi a zajímají je jejich názory a to již ve fázi vývoje nových výrobků a přípravy výroby

marketing trh průzkum současné poptávky průzkum budoucí poptávky v souladu se změnami v poptávce, změny ve výrobě a službách -> tím se zajišťuje uspokojování potřeb odběratelů (zákazníků) -> docilování příznivých zisků (zákazníci mají zájem o výrobky -> nakupují)

Podnikatelské koncepce

= způsoby (přístupy) při provádění marketingových činností

  1. výrobní

  • podnik předpokládá: že kupující dává přednost nízkým cenám

  • zdůrazňuje: silný technický rozvoj s vysokou produktivitou práce

  • zdroj zisku: úspory nákladů, zvýšený objem prodeje

  • hromadná výroba pomocí techniky, nepreferuje potřeby zákazníků

  • použití: když poptávka převyšuje nabídku

  1. výrobková

  • podnik předpokládá: že kupující dává přednost kvalitnějším výrobkům při vyšší ceně

  • soustředí se: na technickou úroveň výrobků, jejich neustálou inovaci

  • zdroj zisku: vyšší ceny

  • značkové, luxusní výrobky, kusová výroba

  1. prodejní

  • podnik předpokládá: že musí ve značném rozsahu provádět propagaci

  • klade důraz na: reklamu, která získá a přesvědčí zákazníka ke koupi

  • zdroj zisku: vysoký objem prodeje

  • výrobky vyrobené hromadnou výrobou -> převažuje nabídka nad poptávkou

  1. marketingová

  • podnik předpokládá: že bez poznání potřeb, přání kupujících nemůže obstát v konkurenci

  • důraz na: průzkum potřeb -> odvíjí se od toho celý výrobní program, formy prodeje atd.

  • zdroj zisku: zvýšená pravděpodobnost prodeje všech výrobků za ceny, které obsahují vyhovující zisk

  1. společenská (sociální, ekologická)

  • podnik předpokládá: jeho jméno a popularitu zvýší důraz na celospolečenské zájmy

  • klade důraz: na ekologická hlediska a zdravý způsob života zákazníků (ne na všechny jejich potřeby) -> zvýšení popularity

  • biopotraviny, bioplyn

Rentabilita

= ukazatel efektivnosti

- udává, kolik Kč zisku před zdaněním získáme, pokud vložím 1 Kč nákladů

- výstupy (efekty) = zisky

- vstup = ekonomická veličina, její rentabilitu vypočítáváme

- hodnotíme rentabilitu: nákladovou, majetkovou, mzdovou, …

- požadavek dlouhodobé rentability musíme nadřadit požadavkům krátkodobé rentability

Témata, do kterých materiál patří