MARKETING
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
MARKETING
= způsob řízení hospodářské činnosti pomocí trhu
řízení = usměrňování prvků a činnosti v soustavě ke stanovenému cíli
- cíl: zajistit nejúspěšnější prodej výrobků -> trvale příznivý zisk (vyrábíme zboží, které si
zákazníci skutečně přejí, získáváme stále zákazníky)
- vychází z trhu -> průzkum trhu (již před prodejem) -> zjištění poptávky (současné a budoucí) -> výroba toho, co zákazníci žádají (přizpůsobení výrobního programu)
- podnikatelé se snaží udržet stávající zákazníky a získat nové -> komunikují s nimi a zajímají je jejich názory a to již ve fázi vývoje nových výrobků a přípravy výroby
marketing trh průzkum současné poptávky průzkum budoucí poptávky v souladu se změnami v poptávce, změny ve výrobě a službách -> tím se zajišťuje uspokojování potřeb odběratelů (zákazníků) -> docilování příznivých zisků (zákazníci mají zájem o výrobky -> nakupují)Podnikatelské koncepce
= způsoby (přístupy) při provádění marketingových činností
výrobní
podnik předpokládá: že kupující dává přednost nízkým cenám
zdůrazňuje: silný technický rozvoj s vysokou produktivitou práce
zdroj zisku: úspory nákladů, zvýšený objem prodeje
hromadná výroba pomocí techniky, nepreferuje potřeby zákazníků
použití: když poptávka převyšuje nabídku
výrobková
podnik předpokládá: že kupující dává přednost kvalitnějším výrobkům při vyšší ceně
soustředí se: na technickou úroveň výrobků, jejich neustálou inovaci
zdroj zisku: vyšší ceny
značkové, luxusní výrobky, kusová výroba
prodejní
podnik předpokládá: že musí ve značném rozsahu provádět propagaci
klade důraz na: reklamu, která získá a přesvědčí zákazníka ke koupi
zdroj zisku: vysoký objem prodeje
výrobky vyrobené hromadnou výrobou -> převažuje nabídka nad poptávkou
marketingová
podnik předpokládá: že bez poznání potřeb, přání kupujících nemůže obstát v konkurenci
důraz na: průzkum potřeb -> odvíjí se od toho celý výrobní program, formy prodeje atd.
zdroj zisku: zvýšená pravděpodobnost prodeje všech výrobků za ceny, které obsahují vyhovující zisk
společenská (sociální, ekologická)
podnik předpokládá: jeho jméno a popularitu zvýší důraz na celospolečenské zájmy
klade důraz: na ekologická hlediska a zdravý způsob života zákazníků (ne na všechny jejich potřeby) -> zvýšení popularity
biopotraviny, bioplyn
Rentabilita
= ukazatel efektivnosti
- udává, kolik Kč zisku před zdaněním získáme, pokud vložím 1 Kč nákladů
- výstupy (efekty) = zisky
- vstup = ekonomická veličina, její rentabilitu vypočítáváme
- hodnotíme rentabilitu: nákladovou, majetkovou, mzdovou, …
- požadavek dlouhodobé rentability musíme nadřadit požadavkům krátkodobé rentability