11
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Marketing
Je to způsob řízení podniku prostřednictvím trhu
řídí se 2 základními podmínkami: 1.) Zaměřuje se na zákazníka, na to, aby byly uspokojeny jeho potřeby. Chce být lepší než konkurence
2.) dosažení dlouhodobého a přiměřeného zisku
Podniky vycházejí z koncepcí:
výrobní koncepce – podniky se zaměřují na zdokonalování výrobního procesu a tím mohou vyrábět velké množství levných výrobků a prosazovat je na trhu za nižší ceny
prodejní koncepce- Je schopnost získat a přesvědčit zákazníka, prodat produkt
výrobková koncepce – považuje kvalitu produktu za nejpodstatnější
marketingová koncepce- podnik vychází z potřeb zákazníků a podle nich utváří nástroje marketingu – PRODUKT, CENU, DISTRIBUCI A PROPAGACI
Marketingový plán
Produkt – budeme porovnávat náš produkt a také produkt konkurence, zjišťujeme si zde sortiment, obal, design a služby. U našeho produktu se navíc zaměříme na přednosti a nedostatky.
Cena- sledujeme konkurenční nabídky, ceníky, katalogy, nebo i inzeráty. Info. si můžeme doplňovat na různých veletrzích, výstavách apod. U ceny se zaměříme na cenovou politiku. Cenová politika sleduje, jak jsou ceny uváděny ( s DPH, bez DPH), jak jsou poskytovány slevy. Vždy hledá cestu jak upoutat zákazníka.
Spotřebitele- Sledujeme poptávku, kdy , kdo je naším zákazníkem, jaké výrobky chce nakupovat a co si může dovolit. Zjišťujeme také, kdo není naším zákazníkem a proč.
Konkurence- Zjišťujeme, které podmínky nám konkurují a jaká 4P využívá
Sestavení marketingového plánu – má 4 oblasti
STAV TRHU
SEGMENT TRHU
ANALÝZA KONKURENCE
ANALÝZA STAVU PODNIKU
1.Stav trhu- Zjišťujeme si okolnosti, které ovlivní naše počínání na trhu: tech. a technolo. pokrok
legislativa
hospodářská politika
náboženská situace
charakteristika obyvatelstva
2.Segment trhu- tzv. Cílové skupiny zákazníků
Jsou to zákazníci, kteří mají podobné potřeby a mi jim naši nabídku přizpůsobíme
1. Nejprve se musíme rozhodnout, zda naším segmentem bude trh
a.) spotřební – budeme nabízet především obyvatelstvu
b.) trh organizací- budeme dodávat materiál, stroje a stavby
→ Po tomto rozhodnutí vytipujeme segment podrobněji:
věk, pohlaví, povolání (starší občané potřebují léky, mladší občané potřebují oblečení)
sociální vrstva (vyšší vrstvy vyžadují úroveň komfortu)
zeměpisná oblast (stát, města, apod.)
3. Analýza konkurence – nejvíce nás zajímá konkurence mezi srovnatelnými produkty- např. výrobci televizorů soutěží, který z nich bude mít vyšší kvalitu obrazu, nižší spotřebu energie apod. S analýzou také souvisí pozice produktu, která udává místo mezi ostatními produkty, podnik dává najevo, v jaké roli chce být viděn a vytváří své image.
4. Analýza stavu podniku – Odpovídá na otázky, jaké je poslání podniku a jaké jsou jeho cíle. Dále sledujeme slabé a silné stránky, poté také příležitosti a hrozby.