Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (65.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Marketing

Je to způsob řízení podniku prostřednictvím trhu

řídí se 2 základními podmínkami: 1.) Zaměřuje se na zákazníka, na to, aby byly uspokojeny jeho potřeby. Chce být lepší než konkurence

2.) dosažení dlouhodobého a přiměřeného zisku

Podniky vycházejí z koncepcí:

  1. výrobní koncepce – podniky se zaměřují na zdokonalování výrobního procesu a tím mohou vyrábět velké množství levných výrobků a prosazovat je na trhu za nižší ceny

  2. prodejní koncepce- Je schopnost získat a přesvědčit zákazníka, prodat produkt

  3. výrobková koncepce – považuje kvalitu produktu za nejpodstatnější

  4. marketingová koncepce- podnik vychází z potřeb zákazníků a podle nich utváří nástroje marketingu – PRODUKT, CENU, DISTRIBUCI A PROPAGACI

Marketingový plán

Produkt – budeme porovnávat náš produkt a také produkt konkurence, zjišťujeme si zde sortiment, obal, design a služby. U našeho produktu se navíc zaměříme na přednosti a nedostatky.

Cena- sledujeme konkurenční nabídky, ceníky, katalogy, nebo i inzeráty. Info. si můžeme doplňovat na různých veletrzích, výstavách apod. U ceny se zaměříme na cenovou politiku. Cenová politika sleduje, jak jsou ceny uváděny ( s DPH, bez DPH), jak jsou poskytovány slevy. Vždy hledá cestu jak upoutat zákazníka.

Spotřebitele- Sledujeme poptávku, kdy , kdo je naším zákazníkem, jaké výrobky chce nakupovat a co si může dovolit. Zjišťujeme také, kdo není naším zákazníkem a proč.

Konkurence- Zjišťujeme, které podmínky nám konkurují a jaká 4P využívá

Sestavení marketingového plánu – má 4 oblasti

  1. STAV TRHU

  2. SEGMENT TRHU

  3. ANALÝZA KONKURENCE

  4. ANALÝZA STAVU PODNIKU

1.Stav trhu- Zjišťujeme si okolnosti, které ovlivní naše počínání na trhu: tech. a technolo. pokrok

legislativa

hospodářská politika

náboženská situace

charakteristika obyvatelstva

2.Segment trhu- tzv. Cílové skupiny zákazníků

Jsou to zákazníci, kteří mají podobné potřeby a mi jim naši nabídku přizpůsobíme

1. Nejprve se musíme rozhodnout, zda naším segmentem bude trh

a.) spotřební – budeme nabízet především obyvatelstvu

b.) trh organizací- budeme dodávat materiál, stroje a stavby

→ Po tomto rozhodnutí vytipujeme segment podrobněji:

  • věk, pohlaví, povolání (starší občané potřebují léky, mladší občané potřebují oblečení)

  • sociální vrstva (vyšší vrstvy vyžadují úroveň komfortu)

  • zeměpisná oblast (stát, města, apod.)

3. Analýza konkurencenejvíce nás zajímá konkurence mezi srovnatelnými produkty- např. výrobci televizorů soutěží, který z nich bude mít vyšší kvalitu obrazu, nižší spotřebu energie apod. S analýzou také souvisí pozice produktu, která udává místo mezi ostatními produkty, podnik dává najevo, v jaké roli chce být viděn a vytváří své image.

4. Analýza stavu podniku – Odpovídá na otázky, jaké je poslání podniku a jaké jsou jeho cíle. Dále sledujeme slabé a silné stránky, poté také příležitosti a hrozby.

Témata, do kterých materiál patří