Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




23.Promotion mix v CR, daňová evidence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (30.59 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Maturitní otázka č. 23

A

(Promotion mix v CR)

= promoce, propagace, komunikace

  • Komunikace mezi prodávajícím a kupujícím

  • Podpora prodeje výrobku či služby

  • Stimulování prodeje

  • Podněcování, propagace prodeje

= veškeré podpůrné činnosti

Základní cíl: vytvořit u spotřebitele takový postoj k výrobku, který ústí v jeho koupi

Každá z aktivit promotion musí plnit jeden z těchto cílů:

  • Podat informaci o výrobku nebo o podniku jako celku

  • Zvýšit poptávku po určitém výrobku nebo po všech výrobcích podniku

  • Odlišit nějakým způsobem náš výrobek od konkurenčního

  • Najít výrobku, co nejlepší cestu na trh

Formy promotion

Každý výrobek má své specifické vlastnosti, proto je důležitý výběr, promíchání prvků promotion mixu s cílem najít výrobku co nejlepší cestu na trh

  1. Reklama – placená forma neosobní masové komunikace, prostřednictvím médií – tisk, rozhlas, televize a exteriérová media, oslovuje široké vrstvy obyvatelstva se záměrem ovlivnit jejich kupní chování, podává omezené množství informací velkému počtu osob, slouží k upoutání pozornosti a vzbuzení zájmu.

KAM MÉDIUM DOSÁHNE, TAK TAM BYMĚL BÝT VÝROBEK DOSAŽITELNÝ

  1. Podpora prodeje = aktivity, které stimulují prodej výrobků a služeb dodatečně, např. cenové zvýhodnění, přitažlivější nákup - veletrhy, předvádění zboží, prémie, soutěže, kupóny, dárky, cenové slevy

  2. Publicita = public relations – neosobní forma, stimulace poptávky po výrobcích, službách či aktivitách firmy, vytváření dobrých vztahů s veřejností - exkurze, den otevřených dveří, tiskový mluvčí, prospekty

  3. Osobní prodej – osobní forma komunikace s jedním nebo několika možnými zákazníky, cílem je dosažení prodeje, obsah a forma sdělení může být přizpůsobena konkrétnímu zákazníkovi a situaci, nákladný, vysoce efektivní způsob komunikace, komunikace probíhá oběma směry – zpětná vazba

Použití forem promotion

Použití více forem promotion v jejich vzájemné kombinaci = promotion mix

Záleží na:

  1. Druhu zboží

  • U jednoduchých výrobků – potraviny, konfekce,obuv – není třeba mnoho informací - informace o existenci výrobku a kde ho mohou koupit, tzn. reklama a podpora prodeje

  • U složitějších výrobků – investiční zařízení,zboží dlouhodobé spotřeby - potřebujeme více informací, žádoucí oboustranná komunikace, tzn. osobní prodej

  1. Životním cyklu výrobku

    1. Uvedení výrobku na trh - reklama a podpora prodeje

    2. Růst výrobku na trhu - reklama, více informací - osobní prodej

    3. Zralost výrobku na trhu - podpora prodeje, připomínací reklama

    4. Úpadek výrobku na trhu – nové umístění výrobků - reklama, prodloužení prodeje - podpora prodeje

  2. Fáze procesu rozhodování

  • Pro upoutání pozornosti, vzbuzení zájmu - reklama, publicita

  • Rozhodování o nákupu - podpora prodeje, osobní prodej

  • Získávání informací - osobní prodej

Témata, do kterých materiál patří