Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




24.Otázka č.24 MIS + Odpisy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Otázka č. 24

  1. Marketingový informační systém (MIS)

Musíme znát informace o zákaznících, jejich potřebách, konkurentech, dodavatelích = o marketingovém prostředí

MIS = jsou to lidé, prostředky (nejen finanční ale i technické) a postupy, které nám umožňují informace získávat, analyzovat, pracovat s nimi, vyhodnocovat, interpretovat a předávat informace potřebné pro marketingové řízení a to informace pravdivé a aktuální= správné informování ve správný čas

Získávání informací

  1. Vnitřní informace

    • Informace, které jsou v organizaci k dispozici (finanční výkazy, rozbory, prodeje, výrobní správy)

    • Výhoda - jsou na místě = levné a pohotové

    • Nevýhoda - sbírány za jiným účelem = neodpovídají přesně našim požadavkům a je třeba je zpracovat

  2. Marketingové zpravodajství

    • Každodenní informace z marketingového prostředí

    • Výhoda - jsou to informace šité na míru

    • Nevýhoda - drahé

Zdrojem je:

  1. Podnikový personál - pracovníci, kteří jsou v kontaktu s okolím, základní podmínkou je přesvědčení všech o získávání informací a důležité je, aby tyto informaci přinesli dovnitř podniku

  2. Naši dodavatelé a konkurenti - dodavatelé nedodávají pouze nám, ale i našim konkurentům, snažíme se získat informace poznáním konkurentů (výsledky hospodaření, výroční správy)

  3. Specializované firmy - firmy, které se zabývají informacemi, výsledky pak prodávají

  1. Marketingový výzkum

  • Účelově zaměřený sběr informací plánovaný pro určitý marketingový problém

  • V praxi se uplatňuje mnoha způsoby:

    • Průzkum trhu

    • Porovnání cen a výrobků

    • Výzkum konečných spotřebitelů

    • Analýza konkurence

    • Výzkum image firmy a značky

    • Krátkodobá prognostika

Metody marketingového výzkumu

  1. Metody kvalitativní

    • Výzkum kvalitativní je rychlejší a méně nákladný

    • Zkoumá problém více do hloubky má však některá významná omezení (př. soubor respondentů je většinou malý a může být nereprezentativní → získané výsledky nelze zobecnit, je vhodný pro první seznámení se s problematikou)

    1. Individuální hloubkový rozhovor - ptáme se jednotlivých lidí do hloubky problému

    2. Skupinové rozhovory - řízení diskuze lidí, kteří byli vybráni, aby reprezentovali určitou cílovou skupinu

  2. Metody kvantitativní

    • Zkoumány soubory čítající tisíce respondentů a jejich cílem je charakterizovat dostatečně velký a reprezentativní vzorek

    • Časově i finančně náročné

    • Výsledky však přehledné a číselné

  1. Pozorování - pozorujeme lidi, zákazníky jak se chovají, jaké mají nákupní zvyklosti, postup při příchodu

  2. Experiment - do oblasti zavedeme určitou změnu a tuto oblast porovnáváme se standardní situací

  3. Dotazování - metoda finančně nenáročná, důležité je, koho se ptáme, musíme upřesnit vzorek, aby byl reprezentativní

Metody výběru:

  • Náhodný výběr - vyberu nahodile tzv. všechny prvky mají stejnou pravděpodobnost, že se dostanou do náhodného výběru

  • Kvótní výběr - výběr podle určitého kritéria (věk, pohlaví, vzdělání)

  • Anketa - dobrovolný výběr, dotazníky někde umístím (internet, noviny) lidé mohou, ale nemusí odpovědět

Témata, do kterých materiál patří