Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Marketing

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

3. MARKETING

Charakteristika pojmu a význam Marketingové koncepce Průzkum trhu – základní metoda marketingu Marketingový mix (nástroje marketingu) – výrobek, cena, místo prodeje, propagace

CHARAKTERISTIKA POJMU A VÝZNAM

- řízení podniku

- průzkum trhu – primární = v terénu, sekundární = již provedený průzkum (info z netzu)

- sleduje konkurenci, zákazníky a jejich potřeby

- větší význam má pro prodejce služeb a pro začínající podniky

- všechny organizace potřebují marketing

MARKETINGOVÉ KONCEPCE

koncepce = plán činnosti

1.) výrobní – př. pásová výroba

- zaměření na zdokonalení výrobního procesu (velké množství levných výrobků)

- prosazuje se levnými výrobky, nezjišťuje potřeby zákazníka

2.) výrobková – př. výroby na zakázku

- pozornost zaměřena na kvalitu a úroveň produktu (vyšší cena výrobků)

3.) prodejní – prodat vše za každou cenu (zbytečnosti…)

- nejpodstatnější je získat a přesvědčit zákazníka

4.) marketingová – střed pozornosti – zákaznické potřeby

- vychází z potřeb zákazníka a podle nich utváří 4P

- snaží se uspokojit potřeby lépe než konkurence

5.) sociální – př. sponzoring, ohled na životní prostředí

- stejná jako marketingová, ale sleduje dlouhodobé zájmy společnosti

PRŮZKUM TRHU

– zjišťují se informace o konkurenci, o výrobcích, o cenách, o spotřebitelích

a) o produktech

- jaké jsou konkurenční produkty (užitné vlastní, obaly, prodej, obliba)

- zjišťujeme přednosti a nedostatky našich výrobků v porovnání s konkurencí

b) o konkurenci

- kdo je konkurentem, kde sídlí, jak používá 4P

- cena, kvalita, propagace

c) o spotřebitelích

- kdo je náš zákazník, proč kdy a kde nakupuje, oblíbená značka, věk, pohlaví

- kdo není náš zákazník a proč

d) o cenách

- co nejvíce podkladů (ceníky, inzeráty, kopie faktur, zprávy)

- ceny podrobíme rozboru podle cenové politiky konkurence (slevy, výprodeje, reklamace, vytlačení konkurence cenami)

- informace zjišťujeme od stolu (studium materiálů) nebo v terénu (dotazníky, ankety)

MARKETINGOVÝ MIX (4P)

= základní nástroj marketingu

- pomáhá nám rozčlenit, na co se zaměřovat při tvorbě marketingového plánu

1.) PRODUCT – VÝROBEK:

= jakýkoliv statek nebo služba, který se stává předmětem směny na trhu a je určen k uspokojování potřeb zákazníka – komplexní výrobek – skládá se z:

a) jádro výrobku – potřeba, kterou výrobek uspokojuje– např. u tužky je to potřeba psát, u láhve - zahnat žízeň

b první vrstva – obal, design, značka…c) druhá vrstva – služby poskytované k výrobku – dodávka, instalace, záruka

Životní cyklus výrobku:

= doba, po kterou se výrobek vyskytuje na trhu

  • uvedení na trh – produkt se objevuje na trhu, spotřebitelé se s ním seznamují

- prodej je nízký, zisk nízký nebo žádný

- cílem je získat zákazníky

  • růst – roste poptávka ( -> intenzivní propagace, rozšíření nabídky, doprovodné služby) a objem prodeje čímž roste zisk

Témata, do kterých materiál patří