Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový výzkum + segmentace trhu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový výzkum

= souhrn aktivit, které zkoumají části marketingové praxe (trhu, výrobků, distribučních cest, cen, chování zákazníka)

- store-check = osobní průzkum u konkurence

- když si firma není jista s některým marketingovým rozhodnutím

- firma je připravena podle výzkumu změnit rozhodnutí, strategii

- firmě se musí vyplatit na náklady marketingový výzkum

- marketingový výzkum – je to součást výzkum, ale má krátkodobější charakter

Kdy marketingový průzkum?

- když si firma není jista s některým marketingovým rozhodnutím (nutné další informace)

- firma je připravena podle výzkumu změnit rozhodnutí, strategií

- firmě se musí vyplatit na náklady marketingový výzkum

Výzkum

1) od stolu

2) v terénu

a) předběžný – ze sekundárních informací

b) segmentační – výběr skupiny zákazníků (podobné znaky)

Metody výzkumu

a) pozorování - scanner

b) pohovor – na ulici, v obchodě, doma, telefonem

c) písemný dotazník – hlavní myšlenka, logický sled otázek, jasné formulace, vliv psycholo-

gických faktorů, neomezovat dotazovaného, kontrolní otázky

d) experiment – v laboratorních podmínkách (několik skupin – odlišný přístup – sledování

reakce)

- v terénu (např. supermarketu)

1. pozorování – scanner – užívá se v hypermarketech a supermarketech – sledují se reakce

zákazníků na různé akce (vzorky), změnu cen, změnu v umístění

a) přímé

b) nepřímé - dělá se následně (reakce lidí, odpadky v kině)

c) laboratorní - simulace, uměle navodíme danou situaci

d) přirozených podmínkách

e) zjevné

f) skryté - nevíme, že je on pozorovatelem

2. pohovor – respondenti

a) individuální – 2

b) skupinový – Ø 5 – 6 osob, max. 10

c) řízený – předem připravené otázky v pořadí

d) neřízený – jednoduchý rozhovor (něco navíc)

e) osobní – ulice, obchod, domov

f) telefonický – rychlé, drahé

g) elektronický – nejlevnější, rychlý

3. písemný dotazník – hlavní myšlenka, logický sled otázek, jasné formulace, vliv

psychologických faktorů, neomezovat dotazovaného (varianty),

kontrolní otázky, nerozptylovat paměť (moc dlouhé věty, otázky),

nezahajovat důvěrnými otázkami (příjmy, věk), nenavádět k odpovědi,

4. experiment - v laboratorních podmínkách (několik skupin – odlišný přístup – sledování

reakce)

- v trénu

- před – pretest

- po – postest

- pozorování

- dotazník

Pro sběr primárních dat se často užívá dotazník - soubor různých otázek uspořádaných

v určitém sledu

- předložen respondentovi – vyjádří osobní

názor odpovědí

Dotazník

= soubor různých otázek uspořádaných v určitém sledu

- předložení respondentovi = vyjádří osobní názor odpovědí

Pravidla pro sestavování dotazníků

- jasná formulace

- logický sled otázek

- neomezovat dotazovaného (varianty)

- nerozptylovat paměť

- nezahajovat důvěrnými otázkami

Témata, do kterých materiál patří