Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika č. 8

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

8.
Cíle, obsah a podmínky předškolního vzdělávání, problematika pedagogického projektování (RVP, ŠVP, TP, projekt, denní příprava učitelky)

CÍLE, OBSAH PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  • Cíle a záměr předškolního vzdělávání jsou obsaženy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV)

  • Mateřské školy si dnes mohou vybrat různé vzdělávací programy, učitelé mohou volit různé pedagogické přístupy, mohou uplatňovat vlastní iniciativu

  • Děti jsou vnímány jako osobnosti účastnící se procesu výchovy a vzdělávání

  • V současné době neexistují jednotně použitelné metodické postupy na práci mateřských škol ani jednotné výchovné postupy učitelů.

  • Mateřské školy si svůj školní program sestavují samy

Záměrem je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost, aby záskalo základy pro budoucí vzdělávání a další zdravý rozvoj.

DÍTĚ BY MĚLO ZÍSKAT:

  • Základy zdravého sebevědomí

  • Schopnost být samo sebou a zároveň se přizpůsobit životu ve společnosti

  • Schopnost jednat v duchu základních lidských a etických hodnot

OBECNÉ CÍLE PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  1. Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost

    • Rozvíjet poznávání sebe sama (zájmy, možnosti, potřeby)

    • Vytvářet příležitosti pro získání sebevědomí a zdravé sebedůvěry

    • Vést dítě k zájmu podílet se na společném životě a činnostech ve škole i v rodině (spolupráce, tolerance, spoluzodpovědnost)

    • Vést dítě k poznání, že může svoji životní situaci ovlivňovat, jednat svobodně, ale za své činy plně odpovídat

  2. Rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení

  • Podporovat těl. Rozvoj a zdraví dítěte, pocit spokojenosti a pohody

  • Systematicky rozvíjet řeč dítěte a cvičit schopnosti usnadňující proces učení

  • Podporovat dítě k aktivnímu poznávání

  • Povzbuzovat chuť k učení, zájem poznávat a objevovat, porozumět životu kolem sebe

  • Rozvíjet schopnost přemýšlet, rozhodovat, poznávací sch., fantazii, zájmy a nadání

  • Rozvíjet sch. Přizpůsobovat se, reagovat na změny a vyrovnávat se s nimi

  1. Osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost

  • Poskytnout dítěti možnost poznávat hodnoty (lidská práva, svoboda, rovnost lidí

  • Přispívat k předávání kulturního dědictví, jeho hodnot a tradic jazyka

  • Rozvíjet sch. Komunikovat, spolupracovat na činnostech a rozhodnutích

  • Vést děti k vnímání a respektování různých kulturních komunit

OBSAH PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  • Obsah předškolního vzdělávání je hlavním prostředkem rozvoje a kultivace předškolního dítěte

  • Základní obsah předškolního vzdělávání je přizpůsoben přirozenému vývoji dětí. Obsah je řazen do oblastí, které odpovídají jeho věku, vývoji a schopnostem.

  • Všeobecně dané jsou tematické okruh. Učitelky si stanoví týdenní program , kterými budou naplňovat cíle předšk. Vzdělávání.

  • Předškolní dítě se učí na základě své interakce a na jeho zážitku s ním. Vzdělávací činnosti v MŠ jsou založeny na přímých zážitcích dítěte.

Témata, do kterých materiál patří