Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Barvy v reklamě

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (13.81 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Barvy v reklamě

Velmi důležitou složkou dobré reklamy je efektivní výběr barev. Barvy ovlivňují naše rozhodování na základě empirických a archetypálních zkušeností. Neexistuje jedna správná barva pro reklamu, je ale důležité podřídit její výběr základu cílové skupiny, na kterou má působit. Pro většinu populace platí ohledně vnímání barev určitá pravidla.

Červená barva je nejteplejší a zároveň nejvzrušivější v pozitivním i negativním smyslu. Snižuje soustředěnost a může unavovat, proto se nedoporučuje ji používat na velkých plochách. Vytváří pocit naléhavosti a bezodkladnosti, často se používá pro upozornění na výprodeje či slevy. Empiricky bylo dokázáno, že červená podporuje chuť k jídlu, a proto ji využívají různá restaurační zařízení jako je např. KFC, McDonald’s apod.

Modrá uklidňuje, proto ji často lidé volí za svou nejoblíbenější barvu. Reprezentuje v reklamách firmy, které se prezentují racionálně a chtějí ukázat kvalitu svého produktu. Prohlubuje přátelství a komunikaci, proto ji velmi často využívají i sociální portály (Facebook, Skype, Twitter). Vyvolává chuť na sladké, původně byl cukr balen do modrého papíru, dodnes se tato tradice zachovala na obalech kostkového cukru. Modrá barva symbolizuje např. mobilního operátora O2.

Zelená barva je spojena s harmonií, vytváří pocit vnitřního klidu, i proto je hlavní barvou kelímků jogurtů Activia. Symbolizuje přírodu a ekologii a používá se při tzv. zeleném marketingu, který využila např. firma McDonald’s, když chtěla ukázat snahy na ekologickém poli.

Žlutá je barvou optimismu, slunce, ale zatěžuje oko a unavuje ho. V reklamě má místo díky tomu, že umí upoutat pozornost.

Bílá barva vyjadřuje čistotu, novost, svobodu a svým způsobem i extrém. Opticky zvětšuje prostor. Ve spojení s černou a zlatou barvou se využívá k propagaci luxusních produktů. Tyto kombinace využívají firmy Prada nebo Chanel. Bílá v kombinaci s růžovou a fialovou se využívá reklamách na produkty pro ženy.

Růžová symbolizuje především lásku a cit, využívají ji zejména firmy cílící k ženám, jako např. Victoria’s secret nebo Avon (kampaň proti rakovině prsu).

Fialová barva je spojením mužské modré a ženské červené, což jí dává pohlavní nevyhraněnost. Dále symbolizuje moudrost a bohatství, ale i feminitu a jemnost, toho využila Milka se svým sloganem: ‚‚Troufni si na jemnost‘‘.

Černá barva symbolizuje zejména přepych pro muže. Do svých reklam ji používají luxusní automobilky jako např. Mercedes Benz.

Lidé mají činnosti nebo místa spojeny s určitými barvami, například pro cestovní kanceláře jsou typické oranžové, žluté a modré barvy, protože asociují letní pohodu, zatímco právní kanceláře jsou symbolizovány šedou, černou a modrou barvou, které evokují konzervativnost, důstojnosti a serióznost. Kosmetické salony jsou laděny do pastelových barev, zejména růžové, světle modré a světle zelené, protože jsou svěží, odpočinkové a odlehčené. Stavební firmy využívají barvy asociované s barvami jednotlivých druhů stavebního materiálu, například s šedou, bílou nebo červenou.

Témata, do kterých materiál patří