Druhy chování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
František Klimeš, B2S
4.1.2005
Druhy chování
Psychologie se stala empirickou vědou (zakládá na zkušenosti), která zkoumá chování a prožívání a vnitřní podmínky z nichž chování a prožívání vychází
Chování = souhrn vnějších projevů člověka; aktivity, které mohou být pozorovány jinou osobou nebo zachyceny měřícími přístroji. Je veškerá psychická a fyzická činnost člověka. Je to souhrn vnějších projevů, činností, jednání a reakcí organismu. Chování je taková aktivita jedince, kterou může zaznamenat jiná osoba a jíž jednotlivec působí na své okolí
Druhy chování:
instinktivní (je chování vrozené, geneticky podmíněné jako reakce na určitý podnět)
návykové
rozumové
První, kdo na přelomu 19. a 20. století vyslovil domněnku, že chování člověka do značné míry prostřednictvím podvědomí ovlivňuje též jakési nevědomí, jež je součástí osobnosti každého člověka, a nelze ho vlastní vůlí přímo ovlivňovat, byl žid původem z Moravy žijící většinu života ve Vídni Sigmund Freud.
Chování = Chování živočichů, ale také člověka je výsledkem reflexních dějů. Jsou to jednak vrozené reakce, podmíněné dědičností - nižší nervová činnost, jednak získané postupy, které se vytvářejí během individuálního života jedince - vyšší nervová soustava. Nejjednodušší formou vrozené, tedy nižší nervové činnosti, jsou nepodmíněné reflexy. Jsou to vrozené reakce nervové soustavy na určité smyslové podněty, např. chuťové podněty vyvolávají slinění, dráždění rohovky - mrknutí. Složité vrozené reakce organismu nazýváme instinktivní chování - instinkt. Základní a nejsilnější jsou potravové, obranné, pohlavní a rodičovské instinkty. Zvláštní formou vrozené reakce organismu, kdy určitý způsob chování provází změna tělesné aktivity, jsou emoce
Důsledek protizákonného chování: správní a právní sankce (pokuta, vězení, trest)
Zdroj: www.XXX.XX/zsv_papir1.doc
www.XXX.XX/to je definice.htm
www.XXX.XX/psyc05.htm
www.XXX.XX/ka33.htm