Marketingová aplikace - Zápočet
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Druhy cenové diskriminace
Cenová diskriminace 1. stupně
Přistupuje ke každému zákazníkovi zvlášť a stanoví mu ideální cenovou hladinu dle jeho očekávání. Jedná se spíše o teoretickou alternativu, protože například náklady spojené s takovým průzkumem trhu jsou příliš vysoké. Příkladem může být stanovení individuální ceny při odborné poradenské činnosti (právník si od movitého klienta nechá zaplatit vyšší cenu).
Cenová diskriminace 2. stupně
Cenová diskriminace druhého stupně je založena na stanovení odlišných cen za různá kumulovaná množství určitého produktu. Jedná se o diskriminaci v souvislosti na prodaném množství produktu. Příkladem může být v B2B marketingu stanovení odlišných slev pro jednotlivé odběratele dle množství odebraného zboží.
Cenová diskriminace 3. stupně
Cenová diskriminace třetího stupně je založena na rozdílné elasticitě poptávkové křivky spotřebitelů. Jedná se o rozdělení spotřebitelů do různých segmentů, které mají vlastní poptávkovou křivku. Aby bylo možné cenovou diskriminaci aplikovat musí platit následující podmínky:
1. Je možné rozdělit zákazníky do odlišných segmentů dle rozdílů v cenové elasticitě poptávky. Rozdíly v elasticitě poptávkové křivky mohou být ovlivněny výší příjmů, preferencemi zákazníků či rozdílnými možnostmi nákupu substitutů.
2. Spotřebitelé nemají možnost vzájemného prodeje produktu mezi sebou – nedochází ke stírání rozdílu mezi cenami.
Příkladem může být stanovení nižší ceny pro studenty při návštěvě divadla.
Experiment
Experimentální výzkum – získávání údajů od vybraných skupin respondentů zkoumaných v různých podmínkách a pod kontrolovanými faktory.
Dle místa realizace
laboratorní
v přirozených podmínkách
Dle časového sledu
pretest (předchozí testování)
posttest (následné testování)
Dle převahy metod
pozorovací
dotazovací
V experimentu jde o sledování jednoho jevu (nezávislé proměnné) na druhý jev (závislou proměnnou)
Důležitá je podmínka ceteris paribus (lat. „jsou-li ostatní stejné“) znamená podmínku nebo předpoklad, že se při zkoumání vlivu nějaké proměnné na výsledek ostatní parametry nezmění.
Kano Model
= model spokojenosti zákazníka
Six sigma
Definice a charakteristika „SixSigma“
Sixsigma je strategie řízení, které bylo vyvinuto společností Motorola.
Sixsigma soustavně využívá statistickou analýzu dat
SixSigma si klade za cíl identifikovat a odstranit příčiny defektů a chyb v procesech výroby a obchodu.
Sixsigma je metoda pro zvyšování spokojenosti zákazníka a zvýšení zisku.
Zvyšování hodnoty podniku pomocí spokojenosti a udržení zákazníka
Metodu six sigma lze diferencovat dle toho, zda podnik usiluje o kvalitu na úrovni nulových defektů pro existující produkt nebo pro nový produkt.
Existující produkt – využijeme proces DMAIC