Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
lingvistická (jazyková) inteligence
logicko-matematická „
hudební „
vizuálně-prostorová „
tělesná (kinestetická) „
sociální (interpersonální) „
osobní ( intrapersonální) „
Nadaný žák ve výuce:
žáka se svými znalostmi přesahuje stanovené požadavky
odpovídá rychle a s jistotou
snadno a rychle chápe učivo
objevují se často tvořivé odpovědi
žák se spontánně zajímá o další informace, rozvíjí v tomto směru i svou zájmovou činnost
má potřebu svoje znalosti a dovednosti projevit a uplatnit
dále – pozitivní vztah ke škole a učitelům, postavení žáka v třídním kolektivu, úroveň sebehodnocení.
Pozor!
Tělesný, citový a intelektový vývoj nadaných dětí nemusí být na stejné úrovni. Proto je nutné, aby nadané děti měli mnoho různých vrstevníků.
Nadané děti si v běžné výuce mohou zvykat na bezproblémové proplouvání výukou, což pro ně může později být nepříjemné.
Někdy si děti zvyknou vyžadovat od sebe dokonalé plnění úkolů. Co neudělají dokonale, považují za selhání. To ohrožuje jejich citový vývoj.
Práce se zaostávajícími žáky
např. zdravotně postižený, znevýhodněný, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Můžeme se setkat s těmito typy:
zrakové postižení, sluchové postižení, řečové postižení, tělesně postižení a nemocní, mentálně postižení, obtížně vychovatelní, žáci s poruchami učení, kombinované postižení.
V současné době se usiluje o integraci těchto žáků mezi nepostižené žáky.
To přináší pozitiva oběma stranám.
Postižený žák by měl být seznámen s pravidly a režimem v běžné třídě, učitel by měl mít maximum informací o postiženém žákovi, nepostižení vrstevníci by měli být informováni o příchodu handicapovaného spolužáka a o žádoucím chování vůči němu.
Jedná se i o děti sociálně znevýhodněné - děti přistěhovalců a jiných národnostních menšin a jiného etnika.
Tuto problematiku řeší též Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
Tento problém nutno zapracovat do ŠVP.