Předmět Základy psychiatrie a psychoterapie (17PBFZPP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 17PBFZPP - Základy psychiatrie a psychoterapie, Fakulta biomedicínského inženýrství, České vysoké učení technické v Praze (ČVUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Prvním cílem je osvojení základních medicínských pojmů tak, aby student (absolvent) byl schopen orientovat se v psychiatrické terminologii. Dalším cílem předmětu je seznámit studenty s přístupem k jedincům se psychiatrickými diagnózami.
Literatura
[1] VÁGNEROVÁ, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd., rozš. a přepr. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.[2] ZVOLSKÝ, P: Obecná psychiatrie. Praha: Karolinum. 2006. ISBN80-7184-494-2[3] JANÍK, A., DUŠEK, K.: Diagnostika duševních poruch. Praha: Avicenum. 2004. ISBN 80-85981-61-0[4] GALAJDOVÁ, L., GALAJDOVÁ, Z.: Canisterapia. Praha: Portál. 2004, ISBN 80-7178-303-X 4[5] PIDRMAN, V.: Demence. Praha: Grada. 2007. ISBN 978-80-247-1490-5[6] RABOCH, J., ZVOLSKÝ, et al. Psychiatrie. 1. vydání. Praha: Galén, 2001. ISBN 80-7262-140-8[7] POTNER, M.: Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-582-0[0] Doporučená literatura:[1] ČADILOVÁ, V, JŮN, H., THOROVÁ, K.: Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-590-5[2] GILLBERG, CH., PEETERS, T.: Autismus - zdravotní a výchovní aspekty. Praha: Portál. 1998. ISBN 80-7178-856-2[3] SELIKOWITZ, M.: Downův syndrom. Praha: Portál. 2011. ISBN 978-80-7367-882-1[4] SLOWIK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-691-9[4] MALÁ, E.: Schizofrenie v dětství a adolescenci. Praha: Grada. 2005. ISBN: 80-247-0737-3[5] CALLONE, P., R., KUDLAČEK, C., VASILOFF B., MANTERNACH, J., BRUMBACK, R.: Alzheimerova nemoc. 300 tipů a rad, jak ji zvládat lépe. Praha: Grada. 2008. ISBN:978-80-247-2320-4
Požadavky
Aktivní účast na cvičeních. Je přípustná jedna absence, přičemž větší absenci je možné omluvit pouze ze závažných a doložených důvodů. Je potřeba dohodnout s vedoucím seminářů formu náhrady. Další podmínkou zápočtu je zpracování a úspěšná prezentace seminární práce.Zkouška bude probíhat formou písemného testu. Celkově bude 10 otázek s volnou odpovědí. Otázky budou plně kolidovat s probíranou tématikou. Maximální počet bodů je 30. Minimální počet bodů pro splnění testu je 16 bodů. Klasifikace vychází z hodnocení ECTS. A - 29 - 30 bodůB - 26 - 28 bodůC - 23 - 25 bodůD - 24 - 20 bodůE - 19 - 16 bodůMéně než 16 bodů - FV případe studenta se specifickými poruchami učení lze zkoušku modifikovat dle jeho potřeb.Klíčové výstupní dovednosti a znalosti-znalost základních pojmů a termínů v psychiatrii-znalost problematiky psychiatrické péče-znalost metod komplexní rehabilitační péče-praktické dovednosti v oblasti přístupu k psychiatrickým pacientům-praktické dovednosti v oblasti alternativních terapeutických přístupůOkruhy otázek ke zkoušce z psychiatrie1)Historie psychiatrie2)Psychologické a sociální teorie duševních chorob. Sociální psychiatrie3)Poruchy osobnosti4)Vědomí a jeho poruchy5)Pudy a instinkty a jejich poruchy6)Emoce a jejich poruchy7)Myšlení a jeho poruchy8)Vnímání a jeho poruchy9)Paměť a její poruchy10)Jednání, chování, vůle a jejich poruchy11)Inteligence a její poruchy12)Duševní hygiena13)Osobnost, typologie14)Zásady přístupu k duševně nemocnému15)M. Alzheimer. Vaskulární demence. Syndrom demence, demence metabolického, toxického a traumatického původu16)Duševní poruchy vyvolané požíváním alkoholu17)Schizofrenie, klinické formy, schizofrenie18)Schizoafektivní poruchy19)Afektivní poruchy, klinické formy20)Úzkostné poruchy21)Reakce na závažný stres a poruchy přizpůsobení22)Poruchy příjmu potravy23)Psychosomatika24)Specifické poruchy osobnosti25)Mentální retardace, poruchy psychického vývoje, specifické vývojové poruchy26)Syndrom týraného dítěte, poruchy sociálních vztahů, tikové poruchy27)Právní postavení duševně nemocných28)Epilepsie z hlediska psychiatrie29)Poruchy chování a emocí v dětském věku, enuresis, enkopresis, pika, koktavost30)Stáří z hlediska psychiatricko-psychologickéhoNáměty seminárních prací:1. Duševní poruchy a poruchy chování vyvolané psychoaktivními látkami.2. Mentální retardace.3.Poruchy psychického vývoje.4.Poruchy chování a emocí se začátkem obvykle v dětství a adolescenci.5.Psychologické léčebné postupy v psychiatrii (psychoterapie).6.Resocializace a rehabilitace v psychiatrii.7.Využití alternativních přístupů v psychiatrii.8.Varia
Garant
Dana Rebeka Ralbovská
Vyučující
Dana Rebeka Ralbovská