Předmět Programování grafiky (A7B39PGR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu A7B39PGR - Programování grafiky, Fakulta elektrotechnická, České vysoké učení technické v Praze (ČVUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti se naučí programovat jednoduché interaktivní 3D grafické aplikace (např. hry, vizualizace,...). Dokáží navrhnout a vytvořit prostorovou scénu, přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a nastavit osvětlení. Zároveň se seznámí se základními pojmy a principy používanými v počítačové grafice, jako jsou např. zobrazovací řetězec (postup zobrazování scény), geometrické transformace, osvětlovací model, atd. Získají znalosti, které jim usnadní orientaci v oblasti počítačové grafiky a stanou se slušnými základy nezbytnými pro profesionální růst, například při programování grafických karet (GPU) a animací.
Literatura
1. Žára, J., Beneš, B. Sochor, J., Felkel, P: Moderní počítačová grafika -kompletní průvodce metodami 2D a 3D grafiky, Computer Press, Brno, 2004. 2. Shreiner, D., Woo, M., Neider, J., Davis, T.: OpenGL. Průvodce programátora,Computer Press, Brno, 2006 (český překlad Redbooku 2.0 - verze 1.1 existuje volně vpdf)3. Hudec, B., Felkel, P : Základy počítačové grafiky, Vydavatelství ČVUT, Praha,2007.
Požadavky
Programování v jazyce C/C++, lineární algebra.
Garant
Petr Felkel
Vyučující
Petr Felkel