Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programování grafiky (AD7B39PGR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AD7B39PGR - Programování grafiky, Fakulta elektrotechnická, České vysoké učení technické v Praze (ČVUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti se naučí programovat jednoduché interaktivní 3D grafické aplikace (např. hry, vizualizace,...). Dokáží navrhnout a vytvořit prostorovou scénu, přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a nastavit osvětlení. Zároveň se seznámí se základními pojmy a principy používanými v počítačové grafice, jako jsou např. zobrazovací řetězec (postup zobrazování scény), geometrické transformace, osvětlovací model, atd. Získají znalosti, které jim usnadní orientaci v oblasti počítačové grafiky a stanou se slušnými základy nezbytnými pro profesionální růst, například při programování grafických karet (GPU) a animací.

Literatura

1. Žára, J., Beneš, B. Sochor, J., Felkel, P: Moderní počítačová grafika -kompletní průvodce metodami 2D a 3D grafiky, Computer Press, Brno, 2004. 2. Shreiner, D., Woo, M., Neider, J., Davis, T.: OpenGL. Průvodce programátora,Computer Press, Brno, 2006 (český překlad Redbooku 2.0 - verze 1.1 existuje volně vpdf)3. Hudec, B., Felkel, P : Základy počítačové grafiky, Vydavatelství ČVUT, Praha,2007.

Požadavky

Programování v jazyce C/C++, lineární algebra.

Garant

Petr Felkel

Vyučující

Michal Lukáč, Petr Felkel