Předmět Průmyslový marketing (2381059)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2381059 - Průmyslový marketing, Fakulta strojní, České vysoké učení technické v Praze (ČVUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je připravit studenty na přípravu, tvorbu a realizaci marketingových strategií a plánů a jejich efektivní naplňování.
Literatura
1. Žáček, Vladimír: Průmyslový marketing. ČVUT v Praze, Česká technika - nakladatelství ČVUT, učební text, Praha 2010, ISBN 978-80-01-04492-62. Kotler, Philip, Keller, Kevin Lane: Marketing management. Grada Publishing, 14. vydání, Praha 2013, ISBN 978-80-247-4150-53. Kotler, Philip, Armstrong, Gary: Marketing. Grada Publishing, dotisk Praha 2007, ISBN 978-80-247-0513-2
Požadavky
Požadavky pro udělení zápočtu : Splnění povinných konzultací k semestrální práci, zpracování a obhajoba semestrální práce, zpracování a prezentace případových studií.Zkouška z následujících tématických okruhů :1. Vymezení pojmu marketing a východiska jeho definic, společné prvky definic marketingu.2. Marketingové strategie. Základní podnikatelské koncepce.3. Marketing management; podstata, požadavky, cíle, činnost, úkoly marketingového manažera.4. Marketingový výzkum trhu a jeho klíčové prvky. Informace v marketingu.5. Marketingová situační analýza a SWOT analýza v procesu marketingového řízení. Marketingové cíle a způsoby jejich stanovení. Principy formulace marketingových strategií.6. Marketingový plánovací proces a marketingový plán.7. Typy marketingového mixu.8. Segmentace, tržně nediferencovaný marketing a cílený marketing, proces segmentace trhu a charakteristika jeho jednotlivých etap.9. Struktura kritérií segmentace trhu B2C a B2B, analýza B2B trhu.10. Marketingové pojetí výrobku, struktura komplexního výrobku a její popis, výrobková média a jejich charakteristika, životní cyklus výrobku a charakteristika jeho etap.11. Tržní postavení výrobků, konkurenční síla a přitažlivost trhu, faktory konkurenční síly a přitažlivosti trhu, metody pro stanovení tržního postavení výrobků a jejich charakteristika.12. Cena v marketingu a její význam, tvorba ceny.13. Marketingová komunikace a její základní formy, složky marketingové komunikace a jejich použití.14. Distribuce a distribuční politika, distribuční cesty a jejich význam a použití.
Garant
Vladimír Žáček
Vyučující
Vladimír Žáček, Vladimír Brdek