Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management (2381082)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2381082 - Strategický management, Fakulta strojní, České vysoké učení technické v Praze (ČVUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit s využitím základních metod a nástrojů používaných v procesu strategického managementu při vytváření podnikové konkurenční výhody.

Literatura

Žáček, Vladimír, Bauer, Jan: Strategický management. učební text, ČVUT v Praze, Česká technika - nakladatelství ČVUT, Praha 2009, ISBN 978-80-01-04443-8Dedouchová, Marcela: Strategie podniku. C.H.Beck, Praha 2001, ISBN 80-7179-603-4Magretta, Joan: Michael Porter. Jasně a srozumitelně. O konkurenci a strategii. Management Press, Praha 2012, ISBN 978-80-7261-251-2Mintzberg, Henry, Quinn, James Brian: The Strategy Process : Concepts, Contexts and Cases. West Publishing Copany, 3rd ed., New York 1996, ISBN 0-13-047913-6Mintzberg, Henry, Laupel, Joseph, Quinn, James Brian, Ghoshal, Sumatra: The Strategy Process : Concepts, Contexts and Cases. Pearson Education Limited,2nd ed., Edinburg 2003, ISBN 978-0-273-65120-8van der Heijden, Kees: Scénáře. Umění strategické konverzace. ASPI a.s., Praha 2006, ISBN 80-7357-209-5Keřkovský, Miloslav, Vykypěl, Oldřich: Strategické řízení. C.H.Beck, 2. přepracované vydání, Praha 2006, ISBN 80-7179-453-8Porter. Michael E.: Konkurenční výhoda. Victoria Publishing, Praha 1992, ISBN 80-85605-12-0Porter, Michael E.: Konkurenční strategie. Victoria Publishing, Praha 1994, ISBN 80-85605-11-2Sedláčková, Helena: Strategická analýza. C.H.Beck, Praha 2000, ISBN 80-7179-422-8Sedláčková, Helena, Buchta, Karel: Strategická analýza. 2. přepracované a rozšířené vydání, C.H.Beck, Praha 2006, ISBN: 80-7179-367-1

Požadavky

Požadavky pro udělení zápočtu : Docházka, prezentace, aktivní účast.Zkouška z následujících tématických okruhů:1. Vymezení pojmu strategický management a jeho etapy vývoje.2. Základní úkoly vrcholového managementu ve strategické managementu.3. Strategické myšlení, model strategického myšlení.4. Definice strategie a její charakteristika, hierarchie strategií, podniková vize, mise a cíle, vč. okrajových podmínek.5. Význam strategického plánování pro podnik (postup zdola nahoru a shora dolu).6. Obecné a konkrétní cíle podniku7. Analýza vnitřního prostředí a vnějšího okolí podniku (faktory ovlivňující vnitřní prostředí a vnější okolí podniku a charakteristika jejich vlivu).8. Faktory obecného a oborového okolí podniku a jejich význam pro tvorbu strategie.9. Charakteristika a užití modelu "7S" firmy McKinsey10. Východiska a popis základních pojmů Kauzálního modelu11. Charakteristika Modelu souladu/ shody12. Charakteristika využití SWOT analýzy ve strategickém managementu13. Scénáře a použití ve strategickém managementu.14. Vlivy organizační struktury při formulování strategie.15. Charakteristika Porterova pětifaktorového modelu.16. Charakteristika základních modelů hodnocení strategické pozice podniku/ SBU a východiska pro hodnocení strategické pozice produktu.17. Porovnání matice GE s maticí BCG.18. Metody pro rychlou analýzu finanční situace podniku (rychlý test, Altmanův index, index bonity, "spider" analýza).19. Kontrolní proces, členění odchylek, jejich význam.20. Strategický management a charakteristika kontrolního procesu.21. Implementace a její charakteristika ve strategickém managementu.22. Charakteristika modelů podnikových strategií.

Garant

Vladimír Žáček

Vyučující

Vladimír Žáček