Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Terénní cvičení - Bc. (AEA11Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AEA11Z - Terénní cvičení - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Terénní cvičení z botaniky, zoologie a ekologie doplňuje přednášky a cvičení demonstrací zástupců naší i exotické flóry a fauny, jejich společenstev, odběrových, preparátorských a konzervačních metod biologických objektů.

Získané způsobilosti

Znalosti:Umí v praxi používat základní metody monitorování, sběru a konzervace živočichů. Ovládá metody odběru planktonu, zoobentosu a ryb, odběru bezobratlých smýkáním, sklepáváním, individuálním sběrem, zemními a světelnými lapáky. Je obeznámen s Malaisovými a emergentními lapáky. Umí monitorovat klíšťata vlajkováním, umí pracovat s Moerickeho miskami. Zná princip Berlese-Tullgrenova aparátu. Dovede v terénu rozlišit kvalitu stanoviště pomocí metod synekologické analýzy z odebraných vzorků.Dovednosti:Umí samostatně využívat běžné metody biomonitoringu, sběru a konzervace hlavních skupin živočichů. Je schopen s použitím pokročilých výzkumných postupů synekologické analýzy odhadnout kvalitu stanoviště. Umí samostatně a tvůrčím způsobem řešit komplexní problémy s použitím vhodných teorií, konceptů a metod zoologie. Na základě indexů diverzity je schopen charakterizovat druhovou rozmanitost a další vlastnosti společenstev a interpretovat získaná data pro ochranářský, případně jiný management. Je schopen získávat nové původní informace v terénních podmínkách.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen jednat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém a cizím jazyce s použitím odborné terminologie daného předmětu. Umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat vlastní odborné názory odborníků i širší veřejnosti.Kompetence - úsudek:Může působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen komunikovat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém jazyce s účelným využíváním odborné terminologie daného předmětu. Umí formulovat, diskutovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat možná řešení.

Literatura

ZákladníBarnes, R.D. 1986. Invertebrate Zoology, Saunders College Publishing. p. 592.Jäger, E., Werner, K. 1999. Rothmaler - Exkursionsflora von Deutschland. Spektrum, Berlin. p. 753.Moore R., et al. 1995. Botany. WCB, Dubuque. p. 824. ISBN 0-697-03775-4Schmidt, G.D., Roberts, L. 1996. Foundation of Parasitology, WCB. p. 469.DoporučenáBaruš, V., Oliva, O. 1992. Fauna ČSFR. Obojživelníci. Academia. s. 338. ISBN 80-200-0433-5Baruš, V., Oliva, O. 1992. Fauna ČSFR. Plazi. Academia. s. 222. ISBN 80-200-0082-8Bejček, V., Šťastný, K. 1999. Encyklopedie ptáků. Rebo Production Lisse. s. 288.Buchar, J. et al. 1995. Klíč k určování bezobratlých. Scientia. s. 286.Daniel, M., Černý, V. 1971. Klíč zvířeny ČSSR, Díl 4, ČSAV. s. 603.Deyl M., Hísek K. 2001. Naše květiny. Academia, Praha. s. 690. ISBN 80-200- 0940-XFeriancová-Masárová, V., Hanák, V. 1965, Stavovce Slovenska. SAV. s. 332.Hrabě, S. et al. 1973. Klíč našich ryb, obojživelníků a plazů. SPN, Praha. s. 347.Kubát K. [ed.]. 2002. Klíč ke květeně ČR. Academia, Praha, 926 s. ISBN 80- 200-0836-5Langrová, I. et al. 2003. Cvičení ze zemědělské zoologie , skriptum AF ČZU Praha. s. 156.Ricklefs, R. E., Miller, G. L. 1999. Ecology. 4. Edition, Freeman and Co., New York.

Požadavky

žádný

Garant

prof. RNDr. Miroslav Barták, CSc.