Předmět Invazní biologie - Bc. (AEA43E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AEA43E - Invazní biologie - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Osvojení si znalostí o vlastnostech vodního prostředí. Seznámit se s biologií a technologií chovu našich hospodářsky významných druhů ryb v jednodruhových i vícedruhových obsádkách v rybníkářství. Dále získat informace o říčním rybářství - hospodaření na volných vodách tekoucích a pstruhařství. Osvojit si základní znalosti o reprodukci ryb.Poznat principy staveb vodních zařízení (rybníků, rybích přechodů, jízků apod.) a uplatňování realizace těchto staveb.
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají základní znalosti týkající současnosti a historie českého rybářství. Znají současné extenzivní a intenzivní chovy ryb v ČR se zaměřením na českou rybníkářskou praxi. Mají základy aplikované hydrobiologie a jsou schopni stanovit základní chemické a fyzikální parametry využívané v rybářství a rybníkářství. Znají technologii chovu kapra a ostatních akvakulturně významných druhů v ČR spolu se základy jejich biologie. Znají základní konstrukční prvky rybníků. Jsou schopni poznat všechny druhy ryb na území ČR. Znají principy managementu rybníkářské firmy i základy managementu volných vod.Dovednosti:Studenti mají základní znalosti týkající současnosti a historie českého rybářství. Znají současné extenzivní a intenzivní chovy ryb v ČR se zaměřením na českou rybníkářskou praxi. Mají základy aplikované hydrobiologie a jsou schopni stanovit základní chemické a fyzikální parametry využívané v rybářství a rybníkářství. Znají technologii chovu kapra a ostatních akvakulturně významných druhů v ČR spolu se základy jejich biologie. Znají základní konstrukční prvky rybníků. Jsou schopni poznat všechny druhy ryb na území ČR. Znají principy managementu rybníkářské firmy i základy managementu volných vod.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen jednat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém a cizím jazyce s použitím odborné terminologie daného předmětu. Umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat vlastní odborné názory odborníků i širší veřejnosti.Kompetence - úsudek:Přistupuje ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen identifikovat a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.) a dále klasifikovat a hodnotit výsledky a závěry odborného a vědeckého výzkumu v koherentní formě v rámci tohoto předmětu i předmětů příbuzných. Je schopen plánovat, podporovat a řídit činnost ostatních členů týmu.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaČítek, J., Krupauer, V., Kubů, F. Rybníkářství. INFORMATORIUM, 1999.Krupauer, V., Jirásek, J., Kálal, L. Cvičení z rybářství. Skripta VŠZ Praha, 1984.Pokorný, J., Adámek, Z., Dvořák, J., Šrámek, V. Pstruhařství. INFORMATORIUM, 1998.Kurfürst, J. Skripta on-line (stručný výtah z přednášeného předmětu) - k dispozici na webuPillay, T. V. R. Kutty M. N. Aquaculture Principles and Practices. Fishing News Books, Oxford, 2005Journal of Aquaculture, ISSN 0044-8486, ELSEVIERGilbert Barnabe, Aquaculture Biology and ecology of cultured species, Ellis Horwood, London, 1994DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaPokorný, J., Lucký, z., Lusk, S., Pohunek, M., Jurák, M., Štědronský, E., Prášil, O. Velký encyklopedický rybářský slovník, Farus, 2004Statistiky FAOStatistiky MZe
Garant
Ing. Karel Douda, Ph.D.