Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Biomonitoring - Mgr. (AEA93E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AEA93E - Biomonitoring - Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět napomáhá pochopit principy při určování kvality biotopů podle indikátorových modelů. Hlavním cílem je seznámit studenty s kvalitativními a kvantitativními metodami biomonitoringu prostředí, s jejich hodnocením pomocí metod synekologické analýzy a s praktickým využitím získaných výsledků.

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají obecný přehled o světovém odvětví zemědělské výroby ve vodním prostředí - akvakultuře a znají stav i problémy současného světového lovného rybářství. Znají geografické rozdělení akvakulturních aktivit. Studenti mají znalosti o vodním prostředí a specifikách produkce organické hmoty ve vodě a vztazích mezi jednotlivými ekologickými složkami prostředí. Znají základní informace o akvakulturních technologiích pěstování rostlin, chovu měkkýšů, korýšů, mořských a sladkovodních ryb. Studenti jsou seznámeni s obecnými znalostmi aplikovanými při chovu ryb v oblastech anatomie, fyziologie a genetiky ryb, výživy a krmení ryb. Vědí, jaké jsou principy extenzivních a intenzivních chovů a znají problémy akvakultury z pohledu zatížení prostředí.Dovednosti:Studenti se umí orientovat v celé rozmanité oblasti produkce biomasy z vodního prostředí a to jak formou chovu, tak formou lovu či sběru. Znají významné druhy chované v akvakultuře a mají základy technologie jejich chovů. Znají principy hodnocení kvality prostředí podle basálních akvakulturních kritérií.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen jednat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém a cizím jazyce s použitím odborné terminologie daného předmětu. Umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat vlastní odborné názory odborníků i širší veřejnosti.Kompetence - úsudek:Přistupuje ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen identifikovat a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.) a dále klasifikovat a hodnotit výsledky a závěry odborného a vědeckého výzkumu v koherentní formě v rámci tohoto předmětu i předmětů příbuzných. Je schopen plánovat, podporovat a řídit činnost ostatních členů týmu.

Literatura

ZákladníSpellerberg L. F. (1995) Monitorování ekologických změn. Český ústav ochrany přírody, Brno, 187 s. ISBN 80-901855-2-5Begon M., Harper J. L., Townsend C. R. (1997) Ekologie jedinci, populace společenstva. Universita Palackého, Olomouc, 949 s. ISBN 80-7067-695-7.DoporučenáGoldsmith B. (ed.) (1991) Monitoring for conservation and ecology. Chapman and Hall, London, 275 s. ISBN 0412355906

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Štěpán Kubík, Ph.D.