Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Determinace a biologie chráněných a CITES živočichů - Mgr. (AEA95E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AEA95E - Determinace a biologie chráněných a CITES živočichů - Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Primárním cílem předmětu je výuka určování, popis základních odlišovacích znaků a základních informací o biologii živočichů zařazených v národním seznamu zvláště chráněných organismů a živočichů, jejichž obchod je regulován Washingtonskou konvencí. Sekundárním cílem předmětu je velmi stručný výklad a praktické pochopení aplikace zákonů 114/1992 Sb., příslušných vyhlášek 395/1992 Sb. a 175/2006 Sb., dále zákona 100/2004 Sb. a příslušné vyhlášky 227/2004 Sb. vycházejících z nařízení rady č. 338/97ES, nařízení Komise č. 1808/2001ES - prováděcí předpis, nařízení Komise 1497/2003 - druhové seznamy, nařízení Komise č. 349/2003ES - zákazy dovozu do EU. Předmět je určen budoucím pracovníkům státní správy (MŽP, Orgány ochrany přírody, ČIŽP, AOPK), obchodníkům se zvířaty (dovozcům i maloobchodníkům ve zverimexech) a chovatelům (zájmovým, zaměstnancům chovů v zájmu ochrany přírody i profesionálním producentům chovatelského materiálu).

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají obecný přehled o světovém odvětví zemědělské výroby ve vodním prostředí - akvakultuře a znají stav i problémy současného světového lovného rybářství. Znají geografické rozdělení akvakulturních aktivit. Studenti mají znalosti o vodním prostředí a specifikách produkce organické hmoty ve vodě a vztazích mezi jednotlivými ekologickými složkami prostředí. Znají základní informace o akvakulturních technologiích pěstování rostlin, chovu měkkýšů, korýšů, mořských a sladkovodních ryb. Studenti jsou seznámeni s obecnými znalostmi aplikovanými při chovu ryb v oblastech anatomie, fyziologie a genetiky ryb, výživy a krmení ryb. Vědí, jaké jsou principy extenzivních a intenzivních chovů a znají problémy akvakultury z pohledu zatížení prostředí.Dovednosti:Studenti se umí orientovat v celé rozmanité oblasti produkce biomasy z vodního prostředí a to jak formou chovu, tak formou lovu či sběru. Znají významné druhy chované v akvakultuře a mají základy technologie jejich chovů. Znají principy hodnocení kvality prostředí podle basálních akvakulturních kritérií.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen jednat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém a cizím jazyce s použitím odborné terminologie daného předmětu. Umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat vlastní odborné názory odborníků i širší veřejnosti.Kompetence - úsudek:Přistupuje ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen identifikovat a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.) a dále klasifikovat a hodnotit výsledky a závěry odborného a vědeckého výzkumu v koherentní formě v rámci tohoto předmětu i předmětů příbuzných. Je schopen plánovat, podporovat a řídit činnost ostatních členů týmu.

Literatura

ZákladníDařbujan H. 2001 Průvodce mořskou faunou a flórou. Studio Press, 324 pp.IUCN 2001 IUCN Red List Categories and Criteria. Version 3.1. Prepared by the IUCN Species Survival Commission. IUCN. Gland. Switzerland and Cambridge, UK.Kovařík F. & kol. 2000 Hmyz. Chov. Morfologie. Madagaskar, Jihlava, 295 pp.McKenna M. C. & Bell S. K. 1998 Classification of mammals obove the species level. Columbia University press. New York, 215 pp.Vrabec V., Brantlová S., Masopustová R., Funk A., Ledvinka Z., Kotek j. 2008 Základy chovu exotických zvířat. Česká zemědělská univerzita, Praha, 100 pp.DoporučenáAladzasová-Přibylová V. 2005 Pomoc zvířatům z naší přírody v nouzi. Doporučení ústřední komise pro ochranu zvířat. MZe ČR, Praha, 80 pp.Baruš V., Oliva O. (eds.) 1992 Obojživelníci - Amphibia. Fauna ČSFR 25, Academia, Praha, 340 str.Baruš V., Oliva O. (eds.) 1992 Plazi - Reptilia. Fauna ČSFR 26, Academia, Praha, 220 str.Hes O., Honsa V., Jiroušek V., Moucha P., Trávníček J. 2003 Podmínky chovu plazů v zajetí. Doporučení ústřední komise pro ochranu zvířat. MZe ČR, Praha, 28 pp.Holečková D. & Dousek J. 2000 Podmínky chovu savců volně žijících druhů v zajetí. Doporučení Ústřední komise pro ochranu zvířat. Mze, Praha, 66 pp.Holečková D. & Dousek J. 2001 Podmínky chovu savců v cirkusech. Doporučení ústřední komise pro ochranu zvířat. MZe ČR, Praha, 44 pp.Kovařík F. 2006 Svět sklípkanů. Madagaskar, Jihlava, 227 pp.McKenna M. C. & Bell S. K. 1998 Classification of mammals obove the species level. Columbia University press. New York, .215 pp.Nečas P., 2003 Chameleoni. - Nakladatelství Madagaskar, Jihlava 303 pp.Vergner I., 2001 Ještěři. Biologie, chov. Gekoni 1. - Nakladatelství Madagaskar, Jihlava, 462 pp.Zelinka J., Voženílek P. 1996 Krokodýlové - přežívající současníci dinosaurů. - Ratio, Úvaly 153 pp.

Požadavky

Obecná ekologie

Garant

Mgr. Vladimír Vrabec, Ph.D.