Předmět Zoologie - HU - Bc. (AEA99E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AEA99E - Zoologie - HU - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy zoologických disciplin se vztahem na zemědělskou problematiku a s důrazem na ochranu životního prostředí. Jsou zdůrazňovány skupiny významné pro domestikaci, prevenci proti parazitům hospodářských zvířat, původcům onemocnění, rezervoárovým živočichům, přenašečům, bioregulátorům. Postavení živočišných škůdců a bioregulátorů, tvorba i úrodnost půdy, hydrobiologie, myslivost, tvorba a ochrana životního prostředí, bioindikace, ochrana geofondu.
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají základní znalosti obecné i systematické zoologie. Pochopili podstatu zoologického systému a znají současně platný systém eukaryotických organismů, včetně principu jeho tvorby. Vědí, jaké taxonomické znaky se využívají při třídění organismů. Jsou schopni zdůvodnit příbuznost jednotlivých taxonů. Jsou si vědomi toho, že zoologický systém je otevřený a neustále se podle nových poznatků mění.Dovednosti:Studenti jsou schopni využít svých znalostí k orientaci v zoologickém systému. Podle základních taxonomických znaků umí systematicky zařadit hlavní zástupce každého taxonu. Definují význam hlavních zástupců jednotlivých taxonů pro zemědělství, přírodu, i pro člověka samotného (domestikace, bioindikátoři, mutualisti, paraziti, škůdci).Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmu s ostatními spolupracovníky. Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat k přidělené práci iniciativně a tvořivě. Při tvoření úsudku využívá relevantní informace (odborná a vědecká literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel řídit kolektiv, a to za okolností, které jsou obvykle známé.
Literatura
ZákladníLangrová, I. et al., (2006) Zoologie, skriptum FAPPZ ČZU Praha, 268 s.Kolektiv autorů, 2010 Pracovní sešit ze zoologie, skriptum FAPPZ ČZU Praha, 157 s. ISBN 978-80-213-2099-4
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Jaroslav Vadlejch, Ph.D.