Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Využití zvířat v zoorehabilitaci - Bc., Mgr. (ALA18E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ALA18E - Využití zvířat v zoorehabilitaci - Bc., Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je rozšířit povědomí studentů o možnostech využívání zvířat v oblasti sociální sféry a pomáhajících profesí. Pojem "zoorehabilitace" pod sebou zahrnuje aktivity se zvířaty a podpůrná opatření pomocí zvířat v rámci profesionálního využití při péči o osoby všech věkových skupin, osoby se zvýšenou potřebou podpory (např. osoby s postižením, poruchami chování, poruchami osobnosti, dlouhodobě nemocné) ve smyslu podpory zdraví i zvýšení kvality života.

Osnova

PřednáškaÚvod do předmětu - historie zoorehabilitace, využívání, terminologie, udržitelnost rozvojeLegislativa ve vztahu k zoorehabilitaci, lékařská terminologieAdministrativní náležitosti, kazuistika, protokolyWelfare zvířat používaných v zoorehabilitaciMetody zoorehabilitace a oblasti jejího využití (psychická, fyzická, sociální) v podmínkách ČRZoonozy v zoorehabilitaciVyužívané druhy zvířat - pracovní metodiky - kůňVyužívané druhy zvířat - pracovní metodiky - kůňVyužívané druhy zvířat - pracovní metodiky - pesVyužívané druhy zvířat - pracovní metodiky - pesVyužívané druhy zvířat - pracovní metodiky - hospodářská zvířata a zvířata v zooVyužívané druhy zvířat - pracovní metodiky - ostatní zvířata(kočky, hlodavci apodPsychické aspekty komunikace s klientem, s příbuznými, s odborným personálemMetody zoorehabilitace a trendy ve světěCvičeníSeminář k semestrální práci - příprava, volba tématu, návrh metodik - zpracování posteru a komentářePraktické cvičení rozvoje komunikačních dovednostíPraktické cvičení rozvoje komunikačních dovednostíKoně - hiporehabilitace - praktické cvičení-výběr, výcvik a využití zvířatKoně - hiporehabilitace - praktické cvičení-výběr, výcvik a využití zvířatPsi - praktické cvičení - výběr, výcvik a využití zvířete, praktická ukázkaPsi - praktické cvičení - výběr, výcvik a využití zvířete, praktická ukázkaHospodářská zvířata - výběr a výchova zvířat - zapojení studentů do pracovní terapie se zvířaty pro klientyHospodářská zvířata - výběr a výchova zvířat - zapojení studentů do pracovní terapie se zvířaty pro klientyOstatní zvířata (hlodavci) - ukázky aktivit se zvířaty, účast na výukových programech pro děti specZoologické zahrady - praktický program využití zookoutků pro potřeby zoorehabilitaceProtokoly, metodiky, kazuistiky v zoorehabilitaciSeminář semestrálních pracíSeminář semestrálních prací, zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají obecný přehled o provádění zoorehabilitací ve světě a o asistenčních aktivitách se zvířaty. Studenti mají znalosti o jednotlivých druyích zvířat používaných v rámci zoorehabilitací. Znají základní informace o jejich biologii, chovu a etologii. Studenti jsou seznámeni s obecnými znalostmi o těchto druzích z hlediska anatomie, fyziologie a genetiky, výživy a krmení. Zároveň mají znalosti o anatomii a fyziologii člověka, fyzioterapii, psychologii a pedagogice práce s pacienty. Vědí, jaké jsou principy užití zvířat v zoorehabilitaci a asistenčních aktivitách a znají problémy zoorehabilitace z pohledu legislativního a právního.Dovednosti:Studenti se umí orientovat v celé rozmanité oblasti zoorehabilitaci, a to jak v oblasti chovu zvířat, tak jejich užití při práci s klienty. Znají významné druhy užívané v zoorehabilitacích a mají základy technologie jejich chovů. Znají principy fyzioterapie a práce s klienty v rámci zoorehabilitací.Kompetence - komunikace:Mohou vést menší pracovní kolektivy a účinně přenášet pokyny vedoucích těmto pracovním skupinám a úzce se svými vedoucími spolupracovat. Dokážou formulovat své vlastní názory týkající se jak péče o zvířata, tak i práce s klienty. Jsou schopni formulovat názory a vysvětlovat jednotlivé druhy činností veřejnosti. Jsou schopni komunikovat v jednom cizím jazyku a v něm zvládnout i svoji odbornost.Kompetence - úsudek:Studenti jsou schopni řešit provozní činnosti spojené se zoorehabilitacemi, posuzovat vzniklé problémy v této oblasti. Jsou připraveni organizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji kontrolovat. Jsou odpovědni za kvalitu svěřené práce a sledují vhodnost a účinnost provedených opatření.

Literatura

Základní1. Svobodová, I.et al., 2010. Využití zvířat v zoorehabilitaci - skripta pro studenty, FAPPZ ČZU v Praze 126, ISBN 978-80-213-2129-82. Svobodová, I.et al., 2011. Praktické využití psů v zoorehabilitaci - skripta pro studenty, FAPPZ ČZU v Praze. 180 pp., ISBN 978-80-213-2197-7.3. Odendaal, J., 2007. Zvířata a naše mentální zdraví - Proč, co, jak? Nakl. Brázda.173s.DoporučenáButler K., 2004. Therapy Dogs. Compassionate Modalities. Funpuddle Publishing Associates, USA. 88sButler, K., 2004. Therapy Dogs Today. Their Gifts, our Obligation. Norman Funpuddle Publishing Associates, USA. 60sDrapela, V. J. Přehled teorií osobnosti. 3. vydání. Praha Portál, 2005. 176 s.Odendaal, J., 2002. Pets and our Mental Health. The Ehy, the What and the How. Vantage Press, New York. 199s.Salotto P., 2001. Pet Assisted Therapy A Loving Intervention and an Emerging Profession--Leading to a Friendlier, Healthier, and More Peaceful WorldSerpell, J.,A., 1983. Pet psychoterapy. People-Animals-Environment, 7-8.Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 1. vydání. Praha Portál, 2004.

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Ivona Svobodová, Ph.D.