Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní záchranné programy - Mgr. (ALA86E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ALA86E - Mezinárodní záchranné programy - Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaÚvod do předmětu, základní terminologieSvětové ochranářské asociace ZOO a akvárií a jejich aktivityHistorie a současné trendy ve světových chovech zvířat v ZOO, novodobá úloha světových ZOO a akvárií - management a vědecké výzkumyIUCN a Red List - kategorie ohroženosti druhůKriteria ohroženosti IUCN - sestavování kódů, IBS a ESB plemenné knihyWWF - analýza ohroženost druhů a světové biodiverzitySvětové záchranné programy, mezinárodní ochranářské projekty - zaměření výzkumů na biologii, etologii, osvětu in situ, ex situ - pod záštitou EAZA a WAZAPřehled mezinárodních chovných programů v českých a slovenských ZOO IPřehled mezinárodních chovných programů v českých a slovenských ZOO IIPříklady záchranných programů vybraných živočišných druhů - po záštitou EAZA a WAZAPraktické výstupy z IUCN Guidelines v oblasti reintrodukce primátů (SOCP vsMetodika a alternativní metody ochrany přírody (se zaměřením na efektivitu) - Research, Conservation breeding programs, conservation huntingModelová přednáška zaměřená na problematiku rozšiřování plantáží palmy olejné v Indonésii - dopad na životní prostředí a živočišné/rostlinné druhyČeští ochranáři působící v Jihovýchodní Asii - různé metody a pohledy na ochranu přírody - biodiverzita IndonésieCvičeníSeminář - záchranné programy v chovu kočkovitých šelem a nosorořců - projekty in situ a ex situPraktická východiska z IUCN - Guidelines na reintrodukci primatů (SOCP vsEntomofágie - online Skype diskuze s pracovníky v Rehabilitačním centru ISCP na Sumatře (Indonesian Species Conservation Program)Seminář - CITES - práce s mezinárodními databázemiSeminář - záchranné programy dalších savců a ptáků - projekty in situ a ex situSeminář - repatriace/reintrodukce orlosupa bradatého - projekt in situ a ex situ + videoSeminář - Ochrana primátů a tropických ekosystémů

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají podrobný přehled o světových záchranných programech obojživelníků, plazů, ptáků a zejména savců a znají stav i problémy současného světového záchranného chovu daných druhů. Rovněž mají základní informace o technologiích záchranných chovů ve vybraných světových ZOO, jsou seznámeni s obecnými znalostmi v oblastech anatomie, fyziologie a genetiky ryb, obojživelníků, plazů, ptáků i savců. Vědí, jaké jsou principy záchranných chovů exotických zvířat a znají mezinárodní problematiku tvorby a realizace mezinárodních záchranných programů ve spolupráci s regionálními, evropskými a světovými asociacemi zoologických zahrad a akvárií.Dovednosti:Studenti se umějí orientovat v celé rozmanité oblasti činnosti spojené se záchrannými chovy ohrožených živočišných druhů ex situ, in situ a in vitro. Znají významné druhy chované v lidské péči a mají základy technologie jejich chovů. Znají principy hodnocení kvality záchranných chovů podle míry jejich ohroženosti. * Kompetence - tvoření úsudku Studenti jsou schopni řešit provozní činnosti spojené se záchrannými chovy ex situ, in situ a in vitro a posuzovat vzniklé problémy v této oblasti. Jsou připraveni podřízeným osobám organizovat běžnou práci a účinně ji kontrolovat. Mohou nést odpovědnost za kvalitu svěřené práce a sledují vhodnost a účinnost provedených opatření také na mezinárodní úrovni. * Kompetence - komunikace Mohou vést menší pracovní kolektivy, umějí formulovat své vlastní názory týkající se péče o živé organismy. Jsou schopni formulovat názory pracovní skupiny a vysvětlovat jednotlivé druhy činností odborné i laické veřejnosti. Komunikují v jednom cizím jazyku a mají základní znalosti práce na PC, mohou zpracovat informace v textovém a tabulkovém editoru a mají znalosti o zpracování prezentace. Kompetence - komunikace:žádná

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaKleiman, D. G., Thompson, K. V., Baer, C. K. (2010) Wild Mammals in Captivity. The University of Chicago Press, 569 pp.Kořínek, M. (2000) Velká kniha pro chovatele savců. Rubico, Olomouc, 326 s.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaAnděra, M. (1999) České názvy živočichů II. Savci. Národní muzeum, PrahaDobroruka, J.L., Berger, Z. (2004) Savci Evropy a Středomoří. Aventinum, PrahaVerhoef - Verhallen, E.J.J. (2001) Encyklopedie volně žijících zvířat, Rebo Productions CZ s.r.o., Dobřejovice

Požadavky

Žádné.

Garant

doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc.