Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Lesnická pedologie - TC - Bc. (APL72Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu APL72Z - Lesnická pedologie - TC - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem terénního cvičení je poskytnout dovednosti v průzkumu lesních půd. Studenti se seznámí se zásadami správného výběru reprezentativní lokality pro výkop sond na základě hodnocení charakteristik stanoviště a znalosti vazby půdy a stanoviště. Osvojí si pravidla výkopu sond a popisu půdního profilu. Studenti se naučí rozlišit půdní horizonty, popsat jejich morfologické znaky a určit půdní typ. Seznámí se se způsobem určování formy nadložního humusu. Osvojí si též zásady popisu půdního profilu v zápisníku lesní zkusné plochy.

Osnova

PřednáškaCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Zná složení půdy a základní půdní vlastnosti. Umí určit hlavní půdní horizonty. Orientuje se v půdní klasifikaci a dokáže definovat a popsat vlastnosti půdních typů podle Taxonomického klasifikačního systému půd ČR. Zná formy nadložního humusu.Dovednosti:Umí v terénu popsat půdní profil a zpracovat popis profilu do fytocenologického zápisníku. Dokáže v terénu určit a charakterizovat půdní typy a subtypy. Umí určit formy nadložního humusu. Umí posoudit vztah mezi lesním porostem a vlastnostmi půdy.Kompetence - komunikace:Může působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen komunikovat v českém jazyce s účelným využíváním odborné pedologické terminologie. Umí formulovat, diskutovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat možná řešení a postupy pro správný průzkum lesních půd.Kompetence - úsudek:Je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen posoudit, zhodnotit a aplikovat informace týkající se lesních půd a půdních vlastností z různých zdrojů (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.). Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.

Literatura

ZákladníNěmeček J. (2001) Taxonomický klasifikační systém půd České republiky. ČZU a VÚMOP, 79 s., ISBN 80-238-8061-6Valla M., Kozák J., Němeček J., Matula S., Borůvka L., Drábek O. (2002) Pedologické praktikum. AF ČZU, 151 s., ISBN 80-213-0914-8Klimo, E. (1990) Lesnická pedologie, VŠZ Brno, 254 p.Vokoun J., et al. (2003) Příručka pro průzkum lesních půd, ÚHUL Brandýs n.L. , 53 p.DoporučenáSine (1990) Guidelines for Soil Profile Description. FAO, Roma, 66 p., ISBN 92-5-100508-7McKenzie N.J, Grundy M.J., Webster R., Ringrose-Voase A.J. (2008) Guidelines for Surveying Soil and Land Resources. 2nd ed. CSIRO Publishing.

Požadavky

žádné

Garant

prof. Dr. Ing. Luboš Borůvka