Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zemědělské systémy II - PAE - Bc. (ARE05E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ARE05E - Zemědělské systémy II - PAE - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaVýznam chovu skotu, srovnání ČR, EU, produkce mléka a masaPlemena skotu, základy šlechtění, technika a technologie ustájení skotuChov ovcí, význam chovu ovcí v ČR a v EUVýznam a využití chovu koní v ČR a ve světěVýznam chovu prasat, plemena prasat, hybridizační program užitkové vlastnosti prasat, výkrmnost a jatečná hodnotaVýznam chovu drůbeže v ČR a v EU, základy chovu a biologické postupy v chovech hrabavé a vodní drůbežeVznik zemědělství, jeho vzájemné vazby, vztah ke společnosti, fyziologické principy rostlinné výroby, typy rostlinné produkceRůst a vývoj rostlin, osivo a sadba, agroekonomie, dotace, půda, tvorba výnosu, obecný pěstitelský systém, ceny produktů a jejich trendyObiloviny z pohledu světa, EU, ČR, jejich význam, uplatnění, trendyOlejniny z pohledu světa, EU, ČR, jejich význam, uplatnění, trendy, bioenergetikaOkopaniny z pohledu světa, EU, ČR, jejich význam, uplatnění, trendyChmel a pivo z pohledu světa, EU, ČR, jejich význam, uplatnění, trendyCvičeníMléčná užitkovost (hodnocení laktace, zpeněžování mléka, KU a KD mléka, dojení) a masná užitkovost (KU a KD masa, senzorické vlastnosti masa, technologie porážky)Plodnost prasat, HP, srovnání užitkových typů, technik a technologie chovu prasatProdukce vajec, masa a peří drůbežeHlavní pěstované plodiny v ČR a jejich užitky (plody)Poznávání semen, plodů a rostlin obilovin a olejninPoznávání semen, plodů a rostlin luskovin, okopanin, přadných rostlin, chmele

Získané způsobilosti

Znalosti:Dokáže definovat a vysvětlit základní pojmy chovu hospodářských zvířat a principy tvorby a produkce užitkových vlastností v jednotlivých chovech. Dokáže popsat systémy odchovu dojeného, masného skotu a ostatních kategorií chovu skotu, prasat, drůbeže a ovcí. Je schopen popsat exteriér hospodářských zvířat a na jeho základě zařadit zvíře k příslušnému užitkovému typu. Orientuje se v problematice plemen jednotlivých hospodářských zvířat. Dovede zhodnotit využití techniky a technologií v chovech hospodářských zvířat. Dokáže definovat a vysvětlit základní pojmy z rostlinné výroby a principy tvorby výnosu včetně znalostí cen. Dokáže popsat systémy pěstování ozimé pšenice, jarního ječmene, kukuřice, ozimé řepky, máku, slunečnice, hrachu, cukrovky, brambor, chmele, pivovarnictví. Je schopen vybrat plodiny a pěstitelský systém podle ekonomických možností a podmínek prostředí (podniku). Vyzná se v různorodosti zemědělství ve světě.Dovednosti:Dokáže poznat a odlišit jednotlivá plemena skotu, ovcí, prasat v provozních podmínkách a zařadit je k určitému užitkovému typu. Je schopen zhodnotit stávající chovné systémy jednotlivých druhů hospodářských zvířat a přijmout opatření k nápravě v případě nedostatků. Umí vysvětlit podstatu tvorby jednotlivých užitkových vlastností hospodářských zvířat. Je schopen vysvětlit význam chovu jednotlivých hospodářských zvířat v současné době u nás a na celoevropské úrovni. Dokáže poznat a odlišit od sebe cca 30 hlavních pěstovaných rostlin. Je schopen širšího pohledu na pěstitelský systém a výběr plodin a to podle různosti pěstování, prostředí, ekonomiky plodiny, uplatnění a využití plodiny. Umí popsat základní pěstitelské systémy pro hlavní plodiny v ČR. Dovede zvážit výběr plodin podle trendů využití plodiny a její ceny ve světě.Kompetence - komunikace:Může pracovat v kolektivu, případně pod dozorem. Komunikuje v českém jazyce s podporou odborné terminologie daného předmětu. Je schopen vysvětlit a formulovat vlastní názor, případně diskutovat o problému a navrhnout optimální řešení.Kompetence - úsudek:Je schopen využít a zhodnotit informačních zdrojů (literatura, databáze, webové stránky apod.), při tvoření úsudku využívá vlastní znalosti a zkušenosti odborníků. Je schopen zorientovat se v dané problematice, analyzovat stávající problém a přijmout odpovídající řešení, případně do práce zainteresovat podřízené pracovníky.

Literatura

ZákladníStupka, R., Čítek, J., Fantová, M., Ledvinka, Z., Navrátil, J., Nohejlová, L., Stádník, L., Šprysl, M., Štolc, L., Vacek, M., Zita, L. 2013. Chov zvířat. ČZU v Praze, powerprint, 2. vydání, 289 s. ISBN 978-80-87415-66-5.Štolcová, M. a kol. 2009. Speciální fytotechnika. ČZU. Praha. 168 s. + CD-ROM. ISBN 978-80-213-1893-9.DoporučenáAppleby, M.C. , Hughes, B.O. 1997. Animal welfare. CABI Publ., Wallingford, p. 336. ISBN 978-0851991801.Bell, D., Weaver, W. 2002. Chicken meat and egg production. Kluwer Acad. Publ., Dordrecht, 5th ed., p. 1416. ISBN 978-0-7923-7200-4.Cole, D.J.A., Wieseman, J., Varley, M.A. 1994. Principles of Pig Science. Nottingham Univ.Press, p. 472. ISBN 1-897676-22-0.Pazdera, J. a kol. 2006. Pěstování rostlin - cvičení. Power Print. Praha. 199 s. ISBN 80-213-1538-5.Philips, C.J. 2010. Principles of Cattle Production. CABI Publ., Oxford, Second Edition, p. 256. ISBN 9780643098367.LMS Moodle

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Jan Vašák, CSc.