Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Trvalé travní porosty - Mgr. (ATA12E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ATA12E - Trvalé travní porosty - Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat hlubší znalosti o biologii pícnin pěstovaných na orné půdě, poznatky oloukách a pastvinách, teoretické i praktické vědomosti o výrobě kitní píce, její slizni a konzervaci v různých podmínlách pro plynulou a vyrovnanou výživu skotu, ale i zakládání a údržbě mimoprodukčních ploch. Metody regulace tvorby výnosu píce a kvality rostlinné produkce v rozmanitých agroekologických podmínkách, určené především pro skot. Různé technologické postupy s ohledem na životní prostředí, optimální energetický a ekonomický efekt.

Získané způsobilosti

Znalosti:Navazuje na znalosti z determinace kulturních pícních trav a leguminóz. Zhodnotí působení vlivů biotických a abiotických faktorů na druhovou diverzitu. Umí porovnat kvalitu a výnosový potenciál lučních a pastevních porostů při různé úrovni exploatace. Analyzuje vliv progresivních a konzervativních faktorů na produkci a kvalitu píce. Posoudí produkční funkce TTP a zaměří se na prohloubení významných mimoprodukčních funkcí z hlediska udržení rázu zemědělské krajiny.Dovednosti:Umí vymezit dominanci agrobotanických skupin a druhů. Zpracuje a vyhodnotí snímek lučního porostu, určí pícninářskou hodnotu a navrhne vhodná pratotechnická opatření. Podle druhové diverzity doporučí vhodné způsoby využívání TTP. Dle fytoindikátorů ověří úroveň jednotlivých stupňů hygrosérie a trofosérie. Určí technologické postupy s ohledem na životní prostředí a vhodný stupeň konzervace píce.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu může pracovat pod vedením a v týmu. Umí navrhovat, formulovat a prezentovat získané poznatky i na širším fóru. Požívá správné odborné terminologie. Je schopen konkretizovat stávající problémy a navrhuje opodstatněná řešení.Kompetence - úsudek:Pozitivně přistupuje k prohloubení vědecko-výzkumných poznatků. Je schopen vybírat a využívat nové informační zdroje. Seznamuje se s výsledky a závěry vědecko-výzkumné činnosti na úseku TTP. Vužívá získaných dat při zpracování a vyhodnocení indexu diverzity. Je připraven zorganizovat rutinní práci členům kolektivu.

Literatura

ZákladníJančovič J. (1997) Ekológia trávnych porastov. SPU, Nitra, 82 s. ISBN 80-7137-399-0.Klimeš F. (1997) Lukařství a pastvinářství. ZFJU, Č. Budějovice, 142 s. ISBN 80-7040-215-6.Mrkvička J., Veselá M. (2003) Kvalita a výnosy luční píce při rozdílném hnojení. AFJU, Č. Budějovice. Sb. ref. z mez. konf. 18.-19.2., 154 s.Šantrůček, J. a kol., 2007 Encyklopedie pícninářství. Skriptum FAPPZ ČZU v Praze. ISBN 978-80-213-1605-8, 157 s.Veselá M. et al. (2002) Návody ke cvičení z pícninářství. PowerPrint, Praha, 202 s. ISBN 80-213-0435-9.DoporučenáFrame J. (1992) Improved Grassland Management. Farming Press Book, 185 s.Kvítek T. et al. (1997) Udržení, zlepšení a zakládání druhově bohatých luk. Metod. VÚMOP, Praha, 21, 52 s. ISSN 1211-3972.Moravec J. et al. (1994) Fytocenologie. Academia, Praha, 403 s.Mrkvička J. (1992) Produkční a ochranné funkce trvalých lučních porostů. Hab. práce VŠZ, Praha, 176 s.Regal V., Veselá M. (1975) Výzkum typologie luk a pastvin. Záv. zpráva AF VŠZ, Praha, 105 s.Rychnovská M. et al. (1985) Ekologie lučních porostů. Academia, Praha, 291 s.Vaněk V. et al. (1991) Vápnění zemědělských půd. MZe ČR, 107 s. ISBN 80-7084-047-1.Velich J. et al. (1994) Pícninářství. ČZU, Praha, 202 s.

Požadavky

Žádné

Garant

prof. Ing. Jaromír Šantrůček, CSc.