Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zahradní a sadovnická kompozice (AZA52E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZA52E - Zahradní a sadovnická kompozice, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaVýtvarná východiska zahradní a krajinářské architekturySoudobý životní styl a jeho vztah k estetice prostředíZákladní estetické kategorieKompoziční formy - řád, dominanta, měřítkoKompoziční formy - tvary, linie, perspektiva, harmonie, kontrastKompoziční formy - světlo a stín, barva, textura, iluzeEstetika přírodních prvků - přírodní ráz, terén, vodaEstetika přírodních prvků - dřevinyEstetika přírodních prvků - květinyEstetika přírodních prvků - travnaté plochyHistorické zahrady - Egypt, Mezopotámie, Řecko, Řím, Persie, Indie, Španělsko, evropský středověkHistorické zahrady - renesance, baroko, přírodně krajinářský park, seceseCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Zná a dovede popsat základní kompoziční principy uplatniltelné při tvorbě zahrad, parků a veřejných prostor. Dokáže rozlišit jednotlivé historické slohy v zahradní architektuře. Umí graficky znázornit jednotlivé sadovnické symboly s přesnou aplikací v zahradní tvorbě. Umí definovat vztah rostlin k podmínkám vnějšího prostředí.Dovednosti:Umí identifikovat rozdílné historické slohy na základě použitého sortimentu dřevin. Dokáže navrhnout soukromou rodinnou zahradu s využitím kompozičních principů. Umí analyzovat dílčí sadovnickou problematiku v rámci veřejných a soukromých prostorů. Dokáže prakticky aplikovat základní metody analýzy kompozičních záměrů.Kompetence - komunikace:Může působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen komunikovat v českém jazyce s účelným využíváním odborné terminologie daného předmětu. Umí formulovat, diskutovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat možná řešení.Kompetence - úsudek:Je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen posoudit, zhodnotit a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.), při tvoření úsudku dále využívá vlastní zkušenosti i zkušenosti odborníků. Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.

Literatura

ZákladníMareček J. (1992) Zahrada, Noris, Praha, 303 s. ISBN 80-900908-1-8Otruba I. (2002) Zahradní architektura pro střední a vysoké školy, ERA, Šlapanice, 357 s. ISBN 80-86517-28-4Pacáková B. (1999) Zahrady a parky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, Libri, Praha, 521 s. ISBN

Požadavky

nejsou

Garant

Ing. Barbora Eliášová, Ph.D., DiS.