Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy architektonického navrhování - Bc. (AZA60Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZA60Z - Základy architektonického navrhování - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je naučit studenty základním zásadám architektonického navrhování a prostorovým formám kompozice se zaměřením na zahradní a krajinnou architekturu. Důraz je kladen na kreativní pojetí návrhu. Výsledkem cvičení je autorská návrhová kniha a 3D model řešení hlavního zadání.

Získané způsobilosti

Znalosti:Student se naučí navrhovat tvary a objemy ve vzájemných souvislostech a měřítku, které jsou předpokladem pro následující tvůrčí navrhování v ateliérech. Získá znalosti jak postupovat při návrhu založeném na koncepci a kreativním vyjadřování. Naučí se používat vizuální jazyk pro vyjádření návrhu v ploše, prostoru a v modelu. Naučí se pracovat s materiály a s pracovním modelem. Ovládá zručnost skicování ve variantách a dokáže skicou znázornit přesvědčivým a správně vyjádřeným způsobem. Naučí se chápat plochu, objem a prostor novým výtvarným viděním. Umí navrhnout a realizovat v jednoduché výkresové dokumentaci a v modelu navržené objemy. Pochopí práci s prostorem a tyto znalosti sám začne aktivně používat. Naučí se práci s rastrem a naučí se hledat a uplatňovat proporční vztahy v návrhu. Ovládá základy kompozice. Umí vyjádřit obecné kompoziční téma abstraktním způsobem. Abstraktní myšlení umí uplatnit v návrhu. Zvládá rovněž základní grafickou úpravu výkresů a základní dovednosti ručního zpracování.Dovednosti:Dovede převést své nápady do vizuálního jazyka a správně a srozumitelně je kresebně vyjádřit. Dovede se vyjadřovat pomocí skic, které zvládá ve větším množství variant a z těchto skic umí zvolit nosnou variantu pro další zpracování. Umí převést do grafického vizuálního jazyka hlavní teoretické znalosti o základních principech a elementech tvorby. Dovede vytvořit abstraktní kompozici na principu uspořádání bodů a tuto převést do trojrozměrného prostoru. Zvládne ve variantách vytvoření kompozic s použitím dalších konceptuálních elementů jako jsou linie a figura. Tyto kompozice dokáže navzájem sladit a provázat dalšími kompozičními závislostmi a použít je v trojrozměrné dimenzi. Zvládne navrhnout, nakreslit a provést v modelu závěrečnou syntézu, která se skládá z prvků bodu, linie a figury a je převedena do 3D.Dokáže koncepčně nadřadit celek modelu jednotlivým dílčím kompozicím, které umí však uplatnit v juta pozici. Je manuelně natolik zručný, že vyrobí model zadání v měřítku 1 :1.Kompetence - komunikace:Student získá zkušenosti s prací ateliérového typu a důležitou schopnost porovnat vlastní práci výsledky ostatních studentů, včetně schopnosti učit se porovnáním jeden od druhého. Naučí vyjadřovat pomocí skic, kreseb, dokumentace a modelu. Umí svůj návrh poutavě prezentovat a umí ho přesvědčivě obhájit.Kompetence - úsudek:Student získá tvůrčí schopnost tvarování jak v ploše tak v prostoru. Postupuje kreativně a jeho práce se vyznačuje individuálním rukopisem s rysy uměleckého přístupu. Dokáže vyjádřit svým návrhem koncepci a záměr jasně a srozumitelně. Dokáže vytvořit prostorovou výtvarnou kompozici a adekvátní zobrazení ve zjednodušených dokumentačních výkresech.

Literatura

ZákladníNeufert, Neff 2005 Dobrý projekt - správná stavba, Jaga, BratislavaChris Young, 2011 Encyklopedie zahradního designu, Knižní klub, PrahaBrookes, J. (2006) Mistrovský kurz zahradní architektury, Euromedia Group, PrahaHoll, S. (2003) Paralaxa, Era, BrnoKandinsky, W. (1998) O duchovnosti umění, Triáda, PrahaKratochvíl, P. (2005) O smyslu a interpretaci architektury, VŠUP, PrahaDoporučenáBlanchard O. MACROECONOMICS. 4th edition, Pearson Education, New Jersey, 2006Samuelson P. A. and Nordhaus W.D. ECONOMICS, 18th edition, McGraw Hill, New York, 2005Fanta, B. (1969) Geometrické vlastnosti formy jako součást jejího významu, aspirantské minimum na FA ČVUT, PrahaFanta, B. (1970) Architektonické dílo jako mnohofunkční útvar, disertační opráce na FA ČVUT, PrahaFreckmann, K. (1965) Proporitionen in der Architektur, Verlag Georg D. W. Calwey, MünchenHofmann, A. (1965) Metodik der Form und Bildgestaltung. Aufbau, Synthese, Anvendung, Basle, Verlag Artur Niggli AGKahn, L., I. (1999) Ticho a světlo, Arbor vitae, PrahaKandinsky, W. (1926) Punkt und Linie zu Fläche, Bauhaustücher, DesavaVentura, R. (2000) Složitost a protiklad v architektuře, Arbor vitae, PrahaWong, W. (1972) Principles of Two-Dimensional Design, New York

Požadavky

žádné

Garant

akad. soch. Aleš Hnízdil