Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér III - Tvorba krajiny - Mgr. (AZA62Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZA62Z - Ateliér III - Tvorba krajiny - Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získání schopností kvalitního posouzení a rámcového projektování vegetačních úprav ve venkovských sídlech a ve venkovské krajině. Zpracování dílčího projektu vybrané krajinářské úpravy pro modelové území s použitím zásad tvorby jednotlivých útvarů krajinné zeleně a důrazem na hospodářské, ekologické a územně plánovací a dotační programy rozvoje vesnických sídel a venkovské krajiny.

Osnova

PřednáškaCvičeníÚvod do problematiky krajinného plánování - používané podkladové materiály, literaturaPříprava podkladových materiálůTerénní průzkum a analýza řešeného území - krajiny i sídlaSestavení základních analýz řešeného územíSestavení základních analýz řešeného územíZhodnocení současného stavu řešeného územíStanovení koncepce řešení pro celé územíVymezení dílčích území k řešení pro jednotlivá témataŘešení dílčích témat krajinných úprav - zemědělsky využívaná krajina, lesní hospodářstvíŘešení dílčích témat krajinných úprav - ekologická stabilita území, rekultivace, apodŘešení dílčích témat krajinných úprav - vodní prvky v krjiněŘešení dílčích témat krajinných úprav - vegetační prvky v krajiněZávěrečná konzultace v rámci celého ateliéruZávěrečná prezentace výsledného projektu, diskuse, zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Má pokročilé znalosti o tvorbě krajiny včetně aplikace v rámci dílčích krajinných struktur. Zná nejdůležitější krajinotvorné prvky. Popisuje dílčí analytické materiály nezbytné k krajinnému plánování, zná dílčí významy jednotlivých krajinných podkladů. Umí analyzovat a popisovat dílčí krjainné struktury na úrovní mikroregionální, regionální i katastrální.Umí definovat územní systém ekologické stability a diagnostické jeho prvky v terénu. Dokáže s využitím širokých znalostí provést krjainou analýzu se zaměřením na hodnotu krajinného rázu. Má hluboké znalosti procesů v krajině.Dovednosti:Umí samostatně vymezit a tvůrčím způsobem provést terénní průzkum zadaného území. Navrhne základní formy funkčního uspořádání krajiny v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje. Je schopen s použitím pokročilých výzkumných postupů definovat krajinný ráz území a navrhnout jeho preventivní ochranu. Umí samostatně a tvůrčím způsobem řešit komplexní problémy v krajině s použitím vhodných teorií a konceptů. Je schopen získávat nové původní informace v terénních podmínkách.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen jednat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém a cizím jazyce s použitím odborné terminologie daného předmětu. Umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat vlastní odborné názory odborníků i širší veřejnosti.Kompetence - úsudek:Přistupuje ke své práci tvořivě a iniciativně. . Je schopen identifikovat a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.) a dále klasifikovat a hodnotit výsledky a závěry odborného a vědeckého výzkumu v koherentní formě v rámci tohoto předmětu i předmětů příbuzných. Je schopen plánovat, podporovat a řídit činnost ostatních členů týmu. Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBulíř, P. - Škorpík, M. 1987. Rozptýlená zeleň. VŠÚOZ, Průhonice, 112 s.Kolektiv. 2007. Krajina v České republice. Consult, Praha. 399 s.Löw, J., Michal, I. 2003. Krajinný ráz. Lesnická práce, Kostelec nad Černými lesy. 552 s.Löw, J. a kol. 1995. Rukověť projektanta místního systému ekologické stability. Doplněk, Brno. 122 s.Mareček, J. 2005. Krajinářská architektura venkovských sídel. ČZU, Praha.Sklenička, P. 2003. Základy krajinného plánování. N. Skleničková, Praha. 321 s.Sýkora, J. 1998. Venkovský prostor I. ČVUT, Praha. 62 s.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaCílek, V. 2005. Krajiny vnitřní a vnější. Dokořán, s. r. o., Praha. 231 s.Culek, M. a kol. 1996. Biogeografické členění České republiky. Enigma, Praha. 347 s.Culek, M. a kol. 2005. Biogeografické členění České republiky, II. díl. Enigma, Praha. 589 s.Forman, T. T., Godron, M. 1993. Landscape ecology. J. Wiley and Sons, New York. p. 583.Just, T. a kol. 2003. Revitalizace vodního prostředí. AOPK, Praha. 144 s.Kolektiv 2007. Krajina v České republice. Consult, Praha. 399 s.Krönert, R. et al. 2001. Landscape balance and landscape assessment. Springer, New York. p. 304.Mareček, J. 2005. Krajinářská architektura venkovských sídel. ČZU, Praha. 362 s.Rajnoch, M. 2008. Zakládání dřevinných vegetačních prvků v zemědělské krajině metodika pro praxi. MZLU, Brno. 15 s.Sklenička, P. 2003. Základy krajinného plánování. N. Skleničková, Praha. 321 sŽák, L. 1947. Obytná krajina. SVÚ Mánes, Praha. 136

Požadavky

Ateliér II

Garant

doc. Ing. arch. Jan Vaněk, CSc.