Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sadovnická kompozice-HK - Mgr. (AZA93E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZA93E - Sadovnická kompozice-HK - Mgr., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Shrnutí estetických hodnot sídelní a krajinné zeleně jako obecného základu pro další studium zahradní a krajinářské tvorby.

Osnova

PřednáškaVýtvarná východiska zahradní a krajinářské architekturySoudobý životní styl a jeho vztah k estetice prostředíZákladní estetické kategorieKompoziční formy - řád, dominanta, měřítkoKompoziční formy - tvary, linie, perspektiva, harmonie, kontrastKompoziční formy - světlo a stín, barva, textura, iluzeEstetika přírodních prvků - přírodní ráz, terén, vodaEstetika přírodních prvků - dřevinyEstetika přírodních prvků - květinyEstetika přírodních prvků - travnaté plochyHistorické zahrady - Egypt, Mezopotamie, Řecko, ŘímHistorické zahrady - Perzie, Indie, Španělsko, evropský středověkHistorické zahrady - renezance, baroko, přírodně krajinářský park, seceseLidové krajinářství, současná zahradně krajinářská tvorbaCvičeníTerénní cvičeníTerénní cvičeníTerénní cvičeníVypracování abstraktní kompozice s využitím bodu, linií a ploch - kontrast a harmonieVypracování abstraktní kompozice s využitím bodu, linií a ploch - kompozice barev, kompozice bodůVypracování abstraktní kompozice s využitím bodu, linií a ploch - opakování a symetrieVypracování trojrozměrného modelu ukazujícího využití řádu, dominanty a iluzeRozbor vybraného parkového celkuRozbor vybraného parkového celkuRozbor vybraného parkového celkuSouhrnná studie kompozičního řešení rodinné zahradySouhrnná studie kompozičního řešení rodinné zahradySouhrnná studie kompozičního řešení rodinné zahradyZápočet, ateliérová kritika

Získané způsobilosti

Znalosti:Zná a dovede popsat základní kompoziční principy uplatniltelné při tvorbě zahrad, parků a veřejných prostor. Dokáže rozlišit jednotlivé historické slohy v zahradní architektuře. Umí graficky znázornit jednotlivé sadovnické symboly s přesnou aplikací v zahradní tvorbě. Umí definovat vztah rostlin k podmínkám vnějšího prostředí.Dovednosti:Umí identifikovat rozdílné historické slohy na základě použitého sortimentu dřevin. Dokáže navrhnout soukromou rodinnou zahradu s využitím kompozičních principů. Umí analyzovat dílčí sadovnickou problematiku v rámci veřejných a soukromých prostorů. Dokáže prakticky aplikovat základní metody analýzy kompozičních záměrů.Kompetence - komunikace:Může působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen komunikovat v českém jazyce s účelným využíváním odborné terminologie daného předmětu. Umí formulovat, diskutovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat možná řešení.Kompetence - úsudek:Je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen posoudit, zhodnotit a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.), při tvoření úsudku dále využívá vlastní zkušenosti i zkušenosti odborníků. Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaCulek, M. a kol. (1996) Biogeografické členění ČR, Enigma, Praha 350 s. ISBN 80-85368-80-3,Chytrý, M. a kol. (2001) Katalog biotopů České republiky, AOPAK ČR, Praha, 304 s. ISBN 80-86064-55-7Mareček J. (1992) Zahrada, Noris, Praha, 303 s. ISBN 80-900908-1-8Otruba I. (2002) Zahradní architektura pro střední a vysoké školy, ERA, Šlapanice, 357 s. ISBN 80-86517-28-4Pacáková B. (1999) Zahrady a parky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, Libri, Praha, 521 s. ISBNŽák, L. (1947) Obytná krajina, S.V.U. Mánes, Praha, 136 s.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaCulek, M. a kol. (1996) Biogeografické členění ČR, Enigma, Praha, 350 s. ISBN 80-85368-80-3Jellicoe, G. (1995) The Landscape of Man, Thames and Hudson, London, s. ISBNPijoan, J. (1980) Dějiny umění 1-9, Odeon, Praha, s. ISBNSyrový, B. a kol. (1987) Architektura svědectví dob, SNTL, Praha

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Barbora Eliášová, Ph.D., DiS.