Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér B3. - Stavba, terénní úpravy, vodní plochy (AZAA3E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZAA3E - Ateliér B3. - Stavba, terénní úpravy, vodní plochy, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaCvičeníZákladní estetické a technologické principy používané v krajinářské kompozici ve spojení se stavbou, terénní úpravou a vodní plochouŘád, kompozice, dominanta, měřítko stavby, princip užití materiálůKompoziční formy - architektura jednoduché stavbyKompoziční formy - terénní úpravyKompoziční formy - vodaBarevná kompoziční studie - stavba, terénní úprava, vodní prvek nebo plochaAxonometrie - stavba, terénní úprava, vodní prvek nebo plocha - v barvěBarevné perspektivní zobrazení - stavba, terénní úprava, vodní prvek nebo plochaCelková komplexní kompozice ve 2D zobrazeníchCelková komplexní kompozice ve 3D zobrazeníchArchitektonický model navržené kompoziceKompletace autorské knihy a modelu a plakátů

Získané způsobilosti

Znalosti:Student zná a dovede používat pro vyjádření svého názoru a svých kompozičních představ základní grafické formy vyjádření, a to jak v 2D, tak 3D. Umí své myšlenky jasně formulovat. Umí svou práci obhájit ve formě prezentace před kolegy, dalšími vyučujícími katedry a externími odborníky.Dovednosti:Student zná a dovede používat pro vyjádření svého názoru v daném oboru základní odbornou terminologii a výtvarnou a architektonickou argumentaci. Umí používat jednotlivé stavební materiály tvůrčím způsobem, umí z nich vytvořit specifickou kompozici ve formě jednoduché architektonicky hodnotné stavby, která je zasazena tvůrčím způsobem do terénu. Umí používat vodní prvky a vodní plochy ve své kompozici. Umí své myšlenky jasně formulovat. Umí svou práci obhájit ve formě prezentace před kolegy, dalšími vyučujícími katedry a externími odborníky.Kompetence - komunikace:Je schopen se v daném oboru dále samostatně vzdělávat, rozšiřovat si vědomosti, komunikovat v odborných kruzích v oblasti zabývající se problematikou architektury a krajinářské architektury. Je schopen pracovat s rozdílnými informačními zdroji a argumentovat a obhájit svůj tvůrčí přístup.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen posoudit, zhodnotit a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, projektová dokumentace, webové stránky, odborné časopisy apod.), využívá vlastní znalosti a tvůrčí schopnosti - je schopen komunikace s odborníky, je schopen odborné argumentace.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaGehl, J. (2000). Život mezi budovami - využívání veřejných prostranství. Nadace partnerství, Brno.Gehl, J. (2002). Nové městské prostory. ERA, Šlapanice.Jebavý M. (2008). Systémy sídelní zeleně I. Matouš Jebavý, Praha.Jebavý, M., Pšenička, F. 2010. Pergoly a přístřešky. Praha, Grada Publishing.Jebavý, M., Pšenička, F. 2011. Ploty a živé ploty. Praha, Grada Publishing.Otruba, I. (2002). Zahradní architektura - tvroba zahrad a parků. ERA, Šlapanice.Šrytr, P. et al. (1998). Městské inženýrství 1. Academia, Praha.Šrytr, P. et al. (2001). Městské inženýrství 2. Academia, Praha.Brookes, J. (1992). Největší kniha o zahradě. Cesty, Praha. Jellicoe, G. (1995). The Landscape of Man. Thames and Hudson, London.

Požadavky

nejsou vyžadovány

Garant

doc. Ing. arch. Jan Vaněk, CSc.