Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dějiny umění a architektury - Bc. (AZAA6E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZAA6E - Dějiny umění a architektury - Bc., Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získání rámcového přehledu o vývoji světového a zejména evropského umění a architektury ve vzájemných výrazových a časových souvislostech. Kulturního dědictví jako významný zdroj současné architektonické a krajinářské tvorby.

Získané způsobilosti

Znalosti:Student získá základní přehled o vývoji architektonických slohů a souběžné umělecké činnosti. Student umí rozpoznat charakteristické znaky tvarosloví jednotlivých období a umí vyjmenovat základní stavební a architektonické typy budov. Orientuje se také v historických událostech a souvislostech společenského charakteru. Umí správně zařadit náhodně vybraná architektonická a umělecká díla do období jejich vzniku. Student umí popsat základní typologii charakteristických objektů různých slohových období.Zná typické materiály užívané v určitých obdobích a místech. Má znalosti o způsobech používaní základních konstrukčních principů architektury v průběhu historických období. Umělecká díla včetně architektury dovede časově chronologicky správně zařadit.Dovednosti:Student dovede kromě celku popsat detail objektu a provést jeho analýzu. Je schopen zaměřit jednodušší architektonický prvek a zakreslit správně jeho dokumentaci. Dovede popsat a analyzovat autorské dílo. U vybraného autora a jeho díla je schopen vystihnout charakteristické znaky a zvláštnosti jeho tvorby. Student dovede shromáždit a utřídit vhodné materiály ke zvolenému tématu a vytvořit z nich samostatný celek. Dovede dílo zhodnotit v kontextu doby jeho vzniku. Dovede rozlišit kvalitu uměleckého díla a rámcově určit oblast jeho vzniku včetně časového období vzniku díla. Student je také schopen vystihnout podstatu přínosu díla pro všeobecné kulturní dědictví.Kompetence - komunikace:Student získá schopnost vnímat historickou uměleckou tvorbu jako cenný zdroj inspirace pro nová soudobá řešení. Naučí se vnímat kulturní odkaz minulosti v kontinuitě přesahu do současnosti. Jeho vizuální komunikace s historickým dědictvím minulosti ho obohacuje novou inspirací.Kompetence - úsudek:Student se orientuje v charakteristických rysech historických slohů a je schopen rozlišovat jejich novější varianty. Umí rozpoznat nové umělecké záměry, které posunují ustálené slohové zvyklosti k novým kvalitám.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBenešová, K. 2001. Architektura románská. Správa Pražského hradu a Da-Da, ISBN 80- 86161-40-4.Koch, W. 1998. Encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost, Ikar Praha, ISBN 80-7202-388-8.Kotlík, T. 2001. Architektura barokní. správa Pražského hradu a Da-Da, ISBN 80-86161- 40-4.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaLukeš, Z. 2001. Architektura 20. století. Správa Pražského hradu a Da-Da, ISBN 80- 86161-40-4.Zatloukal, P. 2001. Architektura 19. století. Správa Pražského hradu a Da-Da, ISBN 80- 86161-40-4.Gojda, M., 2000. ARCHEOLOGIE KRAJINY ISBN 80/200- 0780-6 Academia, Praha.Syrový, B., 1974. ARCHITEKTURA SVĚDECTVÍ DOB. SNTL Praha.KOCH, V. 1978. EVROPSKÁ ARCHITEKTURA. IKAR, Praha.Blažíček, O., 1948. Rokoko a konec baroka v Čechách. PrahaVlček, P., 2006. Dějiny architektury RENESANCE A BAROKA. ČVUT, Praha.Vlček, P., 2006. Dějiny architektury PRAVĚKU A STAROVĚKU, ČVUT, Praha.Vorlík, P., 2010. DĚJINY ARCHITEKTURY 20.STOLETÍ. ČVUT, Praha.Donald, E. 1970. Antické umění. Artia, Praha.Koletiv 1989. Dějiny českého výtvarného umění. Academia, Praha.

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. arch. Jan Vaněk, CSc.