Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér M5. - Krajina (AZAC5E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AZAC5E - Ateliér M5. - Krajina, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaCvičeníÚvod do studia v ateliéruZadání projektu, vymezení řešeného území, příprava na terénní průzkumné práce, analýza širších vztahůMetody získávání digitálních datových podkladů týkajících se územíPrůzkum vymezeného území v prostředí GIS, vymezení předpokládaných problémových lokalit pomocí studia leteckých snímků a analýzou vrstev GISTerénní průzkum zadaného území, ověření problémových lokalit, dokumentace řešeného územíŘešení systému USESNávrh protierozních opatření a pozemkových úpravŘešení prostupnosti krajiny a doprovodné zeleněNávrh komplexních krajinářských úprav řešeného územíPrezentace a kritiky navrženého řešení, vymezení jejich nedostatků a návrhy možného vylepšeníFinalizace projektuPrezentace finálních návrhů a výstava výstupů z ateliéru

Získané způsobilosti

Znalosti:Má pokročilé znalosti o tvorbě krajiny včetně aplikace v rámci dílčích krajinných struktur. Zná nejdůležitější krajinotvorné prvky. Popisuje dílčí analytické materiály nezbytné ke krajinnému plánování, zná dílčí významy jednotlivých krajinných podkladů. Umí analyzovat a popisovat dílčí krajinné struktury na úrovní mikroregionální, regionální i katastrálním. Umí definovat územní systém ekologické stability a diagnostické jeho prvky v terénu. Dokáže s využitím širokých znalostí provést krajinou analýzu se zaměřením na hodnotu krajinného rázu. Má hluboké znalosti procesů v krajině.Dovednosti:Umí samostatně vymezit a tvůrčím způsobem provést terénní průzkum zadaného území. Navrhne základní formy funkčního uspořádání krajiny v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje. Je schopen s použitím pokročilých výzkumných postupů definovat krajinný ráz území a navrhnout jeho preventivní ochranu. Umí samostatně a tvůrčím způsobem řešit komplexní problémy v krajině s použitím vhodných teorií a konceptů. Je schopen získávat nové původní informace v terénních podmínkách.Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen jednat v rámci svých odborných znalostí, dovedností a způsobilostí v českém a cizím jazyce s použitím odborné terminologie daného předmětu. Umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat vlastní odborné názory odborníků i širší veřejnosti.Kompetence - úsudek:Přistupuje ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen identifikovat a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.) a dále klasifikovat a hodnotit výsledky a závěry odborného a vědeckého výzkumu v koherentní formě v rámci tohoto předmětu i předmětů příbuzných. Je schopen plánovat, podporovat a řídit činnost ostatních členů týmu. Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.

Literatura

ZákladníBulíř, P. - Škorpík, M. 1987. Rozptýlená zeleň. VŠÚOZ, Průhonice, 112 s.Kolektiv. 2007. Krajina v České republice. Consult, Praha. 399 s.Löw, J., Michal, I. 2003. Krajinný ráz. Lesnická práce, Kostelec nad Černými lesy. 552 s.Löw, J. a kol. 1995. Rukověť projektanta místního systému ekologické stability. Doplněk, Brno. 122 s.Mareček, J. 2005. Krajinářská architektura venkovských sídel. ČZU, Praha.Sklenička, P. 2003. Základy krajinného plánování. N. Skleničková, Praha. 321 s.Sýkora, J. 1998. Venkovský prostor I. ČVUT, Praha. 62 s.DoporučenáCílek, V. 2005. Krajiny vnitřní a vnější. Dokořán, s. r. o., Praha. 231 s.Culek, M. a kol. 1996. Biogeografické členění České republiky. Enigma, Praha. 347 s.Culek, M. a kol. 2005. Biogeografické členění České republiky, II. díl. Enigma, Praha. 589 s.Forman, T. T., Godron, M. 1993. Landscape ecology. J. Wiley and Sons, New York. p. 583.Just, T. a kol. 2003. Revitalizace vodního prostředí. AOPK, Praha. 144 s.Kolektiv 2007. Krajina v České republice. Consult, Praha. 399 s.Krönert, R. et al. 2001. Landscape balance and landscape assessment. Springer, New York. p. 304.Mareček, J. 2005. Krajinářská architektura venkovských sídel. ČZU, Praha. 362 s.Rajnoch, M. 2008. Zakládání dřevinných vegetačních prvků v zemědělské krajině metodika pro praxi. MZLU, Brno. 15 s.Sklenička, P. 2003. Základy krajinného plánování. N. Skleničková, Praha. 321 sŽák, L. 1947. Obytná krajina. SVÚ Mánes, Praha. 136

Požadavky

Nejsou stanoveny

Garant

RNDr. Oldřich Vacek, CSc.