Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základní agrotechnika (DAAA04Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DAAA04Y - Základní agrotechnika, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Student se seznámí s významem základní agrotechniky v současných systémech hospodaření na půdě. Úvodní část je věnována soustavám hospodaření a střídání plodin v osevních postupech. Navazující, nejrozsáhlejší část předmětu se zabývá systémy zpracování půdy - požadovanými účinky a nežádoucími vlivy, vývojovými tendencemi, technickými prostředky a ekonomickými aspekty. Závěrem student získá znalosti o současných možnostech využití postupů základních agrotechniky při omezování škodlivých organismů a plevelů a při ochraně prostředí a zlepšování půdních vlastností.

Osnova

PřednáškaSoučasný stav a tendence ve struktuře plodin a soustavách hospodařeníSoučasný stav a tendence ve struktuře plodin a soustavách hospodařeníVýznam osevních postupů z hlediska produkčních i mimoprodukčních funkcíVýznam osevních postupů z hlediska produkčních i mimoprodukčních funkcíZpracování půdy - vliv na půdní vlastnosti, dynamiku orgZpracování půdy - vliv na půdní vlastnosti, dynamiku orgVývoj postupů při zpracování půdy a zakládání porostů u hlavních plodinVývoj postupů při zpracování půdy a zakládání porostů u hlavních plodinPůdoochranné technologiePůdoochranné technologieVýznam základní agrotechniky z hlediska regulace škodlivých organismůVýznam základní agrotechniky z hlediska regulace škodlivých organismůPostupy základní agrotechniky z hlediska ochrany prostředí a krajinyPostupy základní agrotechniky z hlediska ochrany prostředí a krajinyCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Student disponuje hlubokými znalostmi o stavu poznání v oblasti základní agrotechniky včetně biologických a fyzikálních principů a ekonomických souvislostí. Je seznámen s vývojem postupů základní agrotechniky v kontextu technického vývoje, ekonomického prostředí a stanovištních podmínek. Je seznámen s tendencemi ve střídání plodin a zpracování půdy a také jejich nepřímým efektem při regulaci škodlivých organismů a regeneraci půdní úrodnosti. Aplikuje znalosti z ostatních souvisejících předmětů (klimatologie, agroekologie, pedologie, fyziologie rostlin a dalších). Zná současné koncepty a názory na uplatňování postupů základní agrotechniky v globálním i evropském měřítku. Nové znalosti získává v rámci individuálně připraveného studijního plánu.Dovednosti:Student dokáže vypracovat recentní přehled o nejnovějších poznatcích týkajících se způsobu hospodaření na půdě a používání vhodných agrotechnických postupů, zvláště v oblastech vztahujících se k problematice jeho doktorského studia. Tento přehled dovede kriticky zhodnotit s využitím znalostí z ostatních souvisejících předmětů. Dokáže najít dosud málo prozkoumané oblasti v interakci podmínek prostředí, plodiny a uplatňovaných agrotechnických postupů. Na základě těchto znalostí dokáže vyslovit dílčí vědeckou hypotézu a navrhnout směry výzkumné činnosti, kterými je možno získat nové poznatky a rozšířit tak světové poznání. Dokáže diskutovat a kriticky hodnotit nové poznatky v oboru s poznatky jiných autorů a vytvořit závěry.Kompetence - komunikace:Student je schopen vědecké komunitě na mezinárodní úrovni alespoň v jednom světovém jazyce formulovat a prezentovat současné vědecké poznatky ve specifických oblastech Základní agrotechniky, kterým se hlouběji věnuje, dokáže zdůvodnit stanovené vědecké hypotézy, cíle a metodické přístupy vědecké práce a dále vlastní výsledky, které přinášejí nové poznatky.Kompetence - úsudek:Student je v rámci předmětu motivován k tvořivému a iniciativnímu přístupu. Na základě vyřčené vědecké hypotézy dovede ve specifické oblasti oboru Základní agrotechnika stanovit výzkumné cíle a k nim odpovídající metodické postupy, vedoucí k jejich naplnění.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBONN, S.; POSCHLOD, P. (1998): Ausbreitungsbiologie der Pflanzen Mitteleuropas. Quelle u. Meyer Verlag GmBH, Wiesbaden, 404 p.BÖRNER, H. (1995): Unkrautbekämpfung. Gustav Fischer Verlag Jena, Jena, 315 p.COUSENS, R.; MORTIMER, M. (1995): Dynamics of weed populations. Cambridge University Press, Cambridge, 332 p.KEES, H. (1993): Unkrautbekämpfung im Integrierten Pflanzenschutz. DLG-Verlags-GmBH, Frankfurt a.M., 231 p.SMITH, A. E. (1995): Handbook of weed management systems. Marcel Dekker, New York, 741 p.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMikulka J. (2005): Plevelné rostliny. Profi Press Praha.Škoda, V. a kol. (1998): Obecná produkce rostlinná. Skriptum, PowerPrint, Praha, 190 s.Kudrna, K. (1979): Zemědělské soustavy. SZN, Praha, 720 s.

Garant

prof. Ing. Josef Soukup, CSc.