Předmět Speciální pedologie (DAPA02Y)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DAPA02Y - Speciální pedologie, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Speciální pedologie rozšiřuje znalosti studentů ve vybraných oborech pedologiie, zejména půdní chemie, hydropedologie, klasifikace půd, digitální půdní kartografie a pedometriky. Základní formou výuky jsou přednášky a individuální studium.
Osnova
PřednáškaPřehled současných klasifikačních systémůSystém WRB a Soil TaxonomyTaxonomický klasifikační systém půd ČRPrincipy půdotvorných procesůAplikace geostatistiky ve výzkumu půdZáklady pedometrikyPrincipy informačních systémů PUGIS A SOTERGIS o půděKontaminace půdVyužití transportních modelů v pedologiiPrimární a sekundární mineralizace organických látek v půdě, kvalita humusových látekInterakce vody a půdy, energetická vyjádřeníMetodologie a technické zajištění stanovení půdní vlhkosti v laboratorních i polních podmínkáchPohyb vody v půdním profiluCvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:Má hluboké znalosti ve vybraných oborech pedologie, zejména v metodách používaných ve studiu kontaminace půd, o chování kontaminantů půd, o metodách používaných v průzkumu půd a aplikaci systému GIS. Má hluboké znalosti ve vybraných částech půdní fyziky, zejména těch, které se týkají transportních procesů a jejich matematického popisu.Dovednosti:Má pokročilé laboratorní dovednosti a dobrý přehled o metodách používaných pro analýzy půd. Umí samostatně za použití literárních pramenů, zejména vědeckých článků rozhodnout o použití správných laboratorních postupů a příslušných matematických modelů.Kompetence - komunikace:Může působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen komunikovat v anglickém jazyce s účelným využíváním odborné terminologie daného předmětu. Umí formulovat, prezentovat a obhajovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat možná řešení.Kompetence - úsudek:Je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen posoudit, zhodnotit a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, zejména vědecké články, dokumenty, databáze, webové stránky apod.), při tvoření úsudku dále využívá vlastní zkušenosti i zkušenosti odborníků. Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBrady N.C. et Weil R.R. (1999): The Nature and Properties of Soils. Simon & Schuster, New Persey, 880 s, ISBN 0-13-852444-0Němeček J. et al. (1990): Pedologie a paleopedologie, Academia Praha, 546 s., ISBN 80-200-0153-0Sine (1998): World Reference Base for Soil Resources.FAO, Roma, 88 s. ISBN 92-5-104141-5Sine (1994): Keys to Soil Taxonomy. USDA, Soil Conservation service, 306 sSparks D.L. (1995): Environmental Soil Chemistry Academic přes San Diego, 260 s., ISBN 0-12656445-0Hillel D. 1998. Environmental Soil Physics, Academic Press, San Diego, USA, ISBN 0-12-348525-8DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaSparks D.L. (1995): Environmental Soil Chemistry Academic Press, San Diego, 260 s., ISBN 0-12656445-0Kozák J. et al. (2002): Pedologie. AF ČZU, 132 s. ISBN 80-213-0907-5Němeček J. (2001): Taxonomický klasifikační systém půd České republiky. ČZU a VÚMOP, 79 s., ISBN 80-238-8061-6Matula,S. (2005): Hydrogeology.ČZU, 139s., ISBN 80-213-1310-2Kodešová R. (2005): Modelování v pedologii, 150s. ISBN 80-213-0907-5
Požadavky
Pedologie, Základy pedologie
Garant
prof. Ing. Josef Kozák, DrSc., dr. h. c.