Předmět Pokročilá půdní chemie (DAPA08Y)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DAPA08Y - Pokročilá půdní chemie, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem výuky je seznámit studenty doktorských programů s pokročilými problémy půdní chemie. Hlavní formou jsou přednášky doplnšné samostatným studiem doporučené literatury.
Osnova
PřednáškaChemie půdní organické hmoty - úvodChemie půdní organické hmoty - 2Kinetika a mechanismus biogeochemických procesůRovnice a modely popisující adsorpční procesy v půděRychlost sorpce a desorpce neutrálních organických sloučenin v půděKomplexace iontů kovů s humusovými součástmi půdySpeciace těžkých kovů a stopových prvků v půdním roztokuCvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:Má hluboké znalosti o průběhu chemických procesů v půdách, včetně použití matematických pro popis těchto procesů, umí popsat jejich principy a též kvantifikovat jejich dopady na půdní prostředí včetně predikce vývoje. Má detailní znalosti o adsorpčních procesech v půdách, o výměnných reakcích v půdách a o povrchových jevech na fázových rozhraních.Dovednosti:Má základní dovednosti a přehled o laboratorních metodách studia jednotlivých chemických procesů v půdách. Umí samostatně za použití literárních pramenů, zejména vědeckých článků a po provedení příslušných laboratorních analýz příslušné matematické a fyzikálně chemické procesy v půdách.Kompetence - komunikace:Může působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Je schopen komunikovat v českém jazyce s účelným využíváním odborné terminologie daného předmětu. Umí formulovat, prezentovat a obhajovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a navrhovat možná řešení.Kompetence - úsudek:Je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Je schopen posoudit, zhodnotit a aplikovat informační zdroje (odborná literatura, dokumenty, databáze, webové stránky apod.), při tvoření úsudku dále využívá vlastní zkušenosti i zkušenosti odborníků. Je také připraven zorganizovat běžnou práci podřízeným osobám a účinně ji posoudit a zkontrolovat.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaSparks D.L. (1995): Environmental Soil Chemistry Academic Press, San Diego, 260 s., ISBN 0-12656445-0Tabatabai,M.A.,Sparks,D.L. (eds-)(2005): Chemical processes in Soils.SSSA Inc. Madison, Wisconsin,USA,722 pp.Piccolo A. (1996): Humic Substances in Terrestrial Ecosystems. Elsevier s., ISBN .DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaKozák J. et al. (2002): Pedologie. AF ČZU, 132 s. ISBN 80-213-0907-5
Požadavky
Chemie, Pedologie, Půdní chemie
Garant
prof. Ing. Josef Kozák, DrSc., dr. h. c.