Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Systematika a mapování půd (DAPX07Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DAPX07Y - Systematika a mapování půd, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Seznámit dokotrandy se současný stavem systematiky půd, jejich vlastnostmi

Osnova

PřednáškaCíle systematiky půd, půdotvorné faktory a procesy vedoucí k tvorbě diagnostických horizontů, principy hlavních systPůdy ČR a jejich geografiePůdy světa a jejich geografieMapování půd a interpretace jejich výsledků pro alternativní využití půdModerní metody průzkumu, mapování půd a modelování v krajiněInterpretace výsledků mapování půd pro různé alternativy jejich využitíGIS o půdě v ČR a v zahraničíCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Doktorand si osvojí podrobné znalosti systematiky půd ČR i referenčních světových systémů (WRB, Soil Taxonomy, Référentiel pédologique) v posledních verzích v návaznosti na mapování půd v různém stupni podrobnosti. V této souvislosti bude seznámen s přístupy hodnocení půdních asociací a systému SOTER. Zná pravidla a postupy půdního průzkumu a mapování v terénu i možnosti současných prostředků geografických informačních systémů. Výzkumný postoj vyjádří v seminární práci, navazující na téma disertační práce.Dovednosti:Doktorand bude schopen identifikovat hlavní jednotky půd ČR i světa i půdotvorné substráty, popsat jejich vlastnosti morfologické (včetně mikromorfologických), charakterizovat diagnostický i aplikovaný význam laboratorně i experimentálně stanovených vlastností a režimových prvků. Bude připraven na hodnocení postavení půdních taxonů ve vztahu k půdním kombinacím (asociacím) a k jejich mapování. Dokáže samostatně provádět a vést půdní průzkum v terénu i následné počítačové zpracování terénních i doplňkových dat. Je veden k tvůrčí práci ve vazbě na disertační práci.Kompetence - komunikace:Doktorand zvládne v češtině i angličtině formulovat, diskutovat a písemně prezentovat vlastní názory a navrhovat tvůrčí řešení problémů s použitím správné pedologické terminologie.Kompetence - úsudek:Doktorand je veden k vědeckému myšlení a správné stylizaci výsledků své práce. Dokáže zpracovat a vyhodnotit údaje z různých zdrojů a formulovat odpovídající závěry.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaUSDA-NRCS (1993): Soil survey manualUSDA-NRCS (1999): Soil taxonomy, Agricultural Handbook, No.436, 2ed. 869 s.INRA (1995): Référentiel pédologieque, Paris, 332 s.4. Ficke et al. (2000): Georeferenced databáze for Europe. Manual of procedures. European soil Burelu. Scientific Committee, 196 s5. Driessen B. , Deckers, J. Spaargaren, O., (2001): Lecture notes of the major soils ofteh world. World Soil Resources Report 94, FAOUSDA-NRCS (2002): Field book for descriting and sampling soilsUSDA-NRCS (2002): Soil Survey laboratory methods manualSponagel. H. et al. (2005): Bodenkundliche Kartieranleitung, Hannover, 436 s.FAO,ISRIC, IUSS (2006): World reference base for soil resources, FAO World Soil Resources Report 103, 130 s.USDA- NRCS (2006): Keys to soil taxonomy 10the editionDoporučenáJazyk výuky: ČeštinaNěmeček, J. et al. (1967): Průzkum zemědělských půd ČSSR. 1. díl, MZVž Praha, 246 s.Němeček, J. (1981): Základní diagnostické znaky a klasifikace půd ČS. Academia Studie ČSAV 8, 110 s.Němeček, J., Tomášek, M. (1983): Geografie půd ČSR. Academia, Studie ČSAV 23, 100 s.Němeček, J., Smolíková, L., Kutílek, M. (1990): Pedologie a paleopedologie. Academia, Praha , 546 s.Němeček, J. et al (2001): Taxonomický klasifikační systém půd ČR, 79 s.

Garant

Ing. Vít Penížek, Ph.D.