Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické a prezentační dovednosti (RZX20E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu RZX20E - Didaktické a prezentační dovednosti, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je koncipován jako multidisciplinární, zahrnující základy vysokoškolské pedagogiky, základy pedagogické psychologie a nácvik didaktických a prezentačních dovedností.

Osnova

PřednáškaZáklady vysokoškolské výuky-nejčastější formy a metody výukyHodnocení výsledků vzdělávání - základy edukometrieZásady tvorby prezentací, prezentace výsledků výzkumuOsobnost vysokoškolského pedagogaKomunikace pedagog- student v procesu vzděláváníCvičeníNácvik prezentačních dovednostíNácvik didaktických dovedností

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi využívají znalostí z oblasti pedagogické komunikace získané zejména v praktických cvičeních. Doplňují je praktickýni znalostmi a zkušeností ze cvičení, která jsou hlavní náplní předmětu. Jedná se zejména o znalost procesu komnunikace, význam všech faktorů, které do komunikace vstupují a ovlivňují její průběh v aplikaci na školní prostředí. Znají druhy různé druhy a způsoby komunikace, jejich význam včetně možnosti uplatnění v jednání s lidmi.Dovednosti:Vzhledem k tomu, že se jedná o předmět zaměřený na získávání dovedností, jsou tyto nacvičovány a upevňovány praktickou činností a cvičením. Jedná se o dovednosti vyjadřování, dovednost kvalifikované improvizace, dovednost prezentovat odborný (vědecký obsah) a dovednost vedení výuky (cvičení, přednáška).Kompetence - komunikace:Absolvent předmětu je schopen komunikovat v českém jazyce tak, aby profesionálně popsal a zvládal pedagogické situace, umí zformulovat a prezentovat vlastní názor, dokáže užívat odpovídajíc didaktické a pedagogické postupy.Kompetence - úsudek:Studenti se dokáží orientovat v pedagogických situacích, které na sebe kontinuálně navazují, dokáží se rozhodovat. Úsudek si tvoří hlavně na základě vlastní zkušenosti, zkušenosti svých kolegů a odborníků z oblasti pedagogiky a psychologie.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaMAŘÍKOVÁ, M. Rétorika. Manuál komunikačních dovedností. Praha Professional Publishing, 1999.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno MU v Brně, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3.ČÁP,J.-MAREŠ, J. Psychologie pro učitele, Praha Portál, 2001, ISBN 80-7178-463-X.VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace, Praha Portál, 2000, ISBN 80-7178-291-2.KERN, H. ...(et al.;) Přehled psychologie. Praha Portál, 1999, ISBN 80-7178-240-8.NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti.Praha Management press, 1993, ISBN 80-85603-34-9.SLAVÍK,M., MILLER,I. Oborová didaktika, skripta ČZU v Praze, 2006, ISBN 80-213-1549-0DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMAŘÍKOVÁ, M., Rétorika. Manuál komunikačních dovedností. Praha Professional Publishing, 1999PROKOPENKO, J. , KUBR, M. a kol. Vzdělávání a rozvoj manažerů, Grada Publishing 1996 ISBN 80-7169-250-6.

Garant

prof. Ing. Milan Slavík, CSc.