Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Oceňování přírodních zdrojů (DLRX11Y)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DLRX11Y - Oceňování přírodních zdrojů, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Teorie a praxe oceňování přírodních zdrojů, cíle a účely oceňování, oceňování obnovitelných a neobnovitelných zdrojů, úřední a neúřední metody, kalkulace příkladů, práce na učebně, domácí příprava.

Osnova

PřednáškaÚvod, předmět oceňování přírodních zdrojů, dvojí společenská stránka efektů a efektivnosti přírodních zdrojůDiferenciace přírodních zdrojů, účely oceňováníPrincipy úředních a neúředních přístupů k oceňováníOceňování tržních a netržních funkcíCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají potřebné teoretické a praktické znalosti na úrovni doktorského stupně studia z vybraných oblastí oceňování přírodních zdrojů a jejich funkcí ve společnosti se zřetelem k významnosti obnovitelných přírodních zdrojů a jejich funkcí v krajině a pro společnost. Důraz je kladen na znalosti postupů oceňování tržních a netržních funkcí přírodních zdrojů pro potřeby úředního a neúředního oceňování, finanční a společenské sociálně-ekonomické významnosti funkcí lesa ve společnosti. Rozumí zákonitostem, různým teoretickým přístupům k oceňování funkcí přírodních zdrojů a zásadám praktických aplikací v oceňování. Mají znalosti a představu o obsahu dalšího studia v těchto oblastech na doktorské úrovni. Zvládají postupy výpočtů společenských sociáně-ekonomických hodnot funkcí přírodních zdrojů podle různých základních metodických přístupů. Mají hluboké vědomosti o oceňování a metodických přístupech v rámci České republiky, i v mezinárodním měřítku. Mají jasnou povědomost o hranicích svých znalostí a představu o obsahu dalšího studia v těchto oblastech. Rozumějí teoriím, konceptům a metodám výzkumné činnosti v dané oblasti.Dovednosti:Absolventi dovedou své znalosti uplatnit ve vědeckovýzkumné činnosti, ale i v praktických aplikacích, především při zjišťování hodnot funkcí přírodních zdrojů v různých podmínkách pro různé účely, a to zejména s ohledem na významnost polyfunkčních přírodních zdrojů v kraině a ve společnosti. Dovedou se odborně orientovat jak v teoretických přístupech, tak v praktických aplikacích, umějí uplatnit své odborné znalosti ve specializovaných dovednostech při řešení teoretických i praktických problémů ve výzkumu a/nebo při inovacích, jsou schopni samostatně vytvářet nové znalosti a postupy, integrovat poznatky z různých oborů do praktických aplikací, a to jak v oblasti vědeckovýzkumné, tak pedagogické, i pro potřeby státní správy životního prostředí, a širší veřejné správy (regionáloní a obecní).Kompetence - komunikace:Umějí kombinovat a propojovat znalosti, zvládat složitosti a formulovat úsudky i při neúplných nebo omezených informacích, které však zohledňují společenskou a etickou odpovědnost, související s uplatňováním těchto znalostí a úsudků. Mohou účinně působit ve vztahu s dalšími odborníky jak individuálně, tak v rámci týmů. Dokáží srozumitelně sdělovat informace a objasňovat problematiku.Kompetence - úsudek:Absolventi mají schopnost na základě svých teoreticko-praktických sociálně-ekonomických znalostí a dovedností udělat si správný úsudek o hodnotách funkcí přírodních zdrojů v krajině a ve společnosti z různých hledisek v rámci společnosti, se zřetelem ke společenským i soukromovlastnickým zájmům.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaSeják J. a kol., Oceňování pozemků a přírodních zdrojů, nakl. Grada Publishing 1999, 256 s.Costanza R., d Arge R., de Groot R., Farber S., Grasso M., Hannon B., Naeem S., Limburg K., Paruelo J., O Neil R.V., Raskin R., Sutton P., van den Belt M. (1997), The value of theŠišák, L. Švihla, V. Šach, F.: Oceňování společenské sociálně-ekonomické významnosti základních funkcí lesa. MZe, Agrospoj Praha, 2002, s. 71.Bartuněk, J.: Ekonomika lesního hospodářství (oceňování lesů). Vysoká škola zemědělská v Brně, 1992, s. 62.Bergen V. - Brabänder, H. D.: Monetäre Bewertung Landeskultureller Leistungen der Forstwirtschaft. Universität Göttingen, 1991, s. 304.Gregory, G.R.: Resource economics for foresters. John Wiley & sons. N.Y.,1987, s. 477.Šišák, L. - Pulkrab, K.: Mimoprodukční cena lesa. Skriptum. VŠZ-lesnická fakulta Praha, 1994 s. 147Papánek, F.: Teória a prax funkčne integrovaného lesného hospodárstva. Lesnícke štúdie, VÚLH Zvolen, 1978, s. 218.Gofman, K. G.:Ekonomičeskaja ocenka prirodnych resursov. Nauka, Moskva, 1977, s. 236.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaSeják, J.a kol.: Oceňování pozemků a přírodních zdrojů. Grada, Praha, 1998, s. 256.Price, C.: The theory and application of forest economics. B. Blackwell Ltd., Oxford, 1989, s. 402.Šišák, L. - Pulkrab, K.: Mimoprodukční cena lesa. Skriptum. VŠZ-lesnická fakulta Praha, 1994 s. 147.Matějíček, J. - Skoblík, J.: Oceňování lesa /I./ Všeobecný úvod do problematiky. Agrospoj, MZe, 1993, s. 172.

Garant

prof. Ing. Luděk Šišák, CSc.