Předmět HYGIENA AERGONOMIE PRÁCE (DLZX05Y)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DLZX05Y - HYGIENA AERGONOMIE PRÁCE, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Seznámení s hlavní problematikou zdravotně ryzikových činitelů při zpracování dřeva. Základy ergonomie.
Osnova
PřednáškaÚvod, definice, zdraví a nemocDeterminanty zdraví, tvorba limitůErgonomie, anatomie a fyziologieZátěž a stresFyzická práce, onemocnění z dlouhodobé, jednostranné a nadměrné zátěžePráce zakázaná ženám a mladistvýmHlukVibraceTeplo a chladToxikologie - základní pojmyPrach a chemické látkyHodnocení a management rizika, kategorizace pracíNemoci z povoláníPodpora zdraví, zdravý podnikCvičeníÚvod, definice, zdraví a nemocDeterminanty zdraví, tvorba limitůErgonomie, anatomie a fyziologieZátěž a stresFyzická práce, onemocnění z dlouhodobé, jednostranné a nadměrné zátěžePráce zakázaná ženám a mladistvýmHlukVibraceTeplo a chladToxikologie - základní pojmyPrach a chemické látkyHodnocení a management rizika, kategorizace pracíNemoci z povoláníPodpora zdraví, zdravý podnik
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti mají znalosti problematiky zdravotně rizikových činitelů při zpracování dřeva a ergonomie. Znají: jednotlivé faktory prostředí determinanty zdraví, tvorbu limitů problematiku: stresu zátěže pracovního prostředí (hluk, vibrace, chlad..) nemocí z povoláníDovednosti:Studenti se umí orientovat v problematice pracovního prostředí a rizikových faktorů Dovedou: rozpoznat zdraví škodlivé vlivy pracovat s příslušnými normami navrhovat adekvátní řešení problémů nastavit správné nástroje podpory zdraví v podnikuKompetence - komunikace:Student je schopen působit: samostatně pod vedením v týmu Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, zkušenosti odborníků), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaMálek B.: Hygiena práce, Praha Avicenum 1987Cikrt M, Málek B. a kol.: Pracovní lékařství, I. díl, CIVOP Praha 1995Stellman J., M. a kol.: Encyklopaedia of occupational health and safety. Sv. 1-4, Ženeva 1998
Požadavky
Fyzika, Aplikovaná chemie
Garant
prof. Ing. Ivan Roček, CSc.