Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Fytocenologie a typologie - TC (LLL74Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LLL74Z - Fytocenologie a typologie - TC, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Exkurze v oblasti CHKO Křivoklátsko, kde v různých typech lesů je procvičován zkrácený typologický zápis. Stav vegetace je zachycen fytocenologickým snímkem s jeho lesnickou modifikací. Půdní sonda je nahrazena pouhým vývrtem pedologickou tyčí.

Osnova

PřednáškaCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Posluchači si prohloubí znalosti vlivů jednotlivých faktorů prostředí na rostliný pokryv, fytogeografických vztahů. Procvičí si v reálném prostředí klasifikační systém lesů používaný v lesnictví. Získané znalosti slouží absolventům jako základ originálního myšlení a umožňují jim účastnit se výzkumu. Absolventi mají kritickou povědomost o problémech v oboru i na rozhraní mezi obory, jako je fytogeografie, pedologie a systematická botanika. Chápou závislosti biotických a abiotických faktorů působících na rostliny a jejich populace. Rozumějí metodám mapování lesních společenstev pro potřeby lesnického managementu.Dovednosti:Své znalosti dovedou posluchači uplatnit ve specializovaných dovednostech při řešení problémů ve výzkumu, jsou schopni vytvářet nové znalosti a postupy a integrovat poznatky z různých oborů do praktických aplikací: samostatně na úrovni malých a středních podniků, jako vedoucí tvůrčích týmů v oblasti středního managementu a státní správy i na mezinárodní úrovni a NGO. Umějí uplatnit své odborné znalosti z aplikace pedologie, systematické botaniky, dendrologie a ekologie lesa a tvůrčím způsobem a samostatně mapovat v terému lesní typy. Dovedou se orientovat v různých mapových podkladech a správně odtud čerpat informace pro konkrétní oblast či stanoviště. Jsou schopni prakticky využít své znalosti při realizaci Lesního hospodářského plánu a s ním spojených lesnických činností (pěstování lesa, těžební činnost).Kompetence - komunikace:Posluchači umějí propojovat znalosti, zvládat složitost a formulovat úsudky i při neúplných nebo omezených informacích, které však zohledňují společenskou a etickou odpovědnost, související s uplatňováním těchto znalostí a úsudků. Jsou schopni organizovat terénní výzkum ve větším týmu.Kompetence - úsudek:Posluchači získají schopnost na základě vytvořené klasifikace lesů v oblasti udělat správný úsudek o produkčních možnostech i mimoprodukčních funkcích lesních stanovišť, stejně jako posoudit možné náchylnosti k degradaci stanovišť.

Literatura

ZákladníKUBÁT, K. et al. (eds.) Klíč ke květeně České republiky, Academia, Praha, 2002, 927 s., ISBN 80-200-0836-5NĚMEČEK, J. a kol. Taxonomický klasifikační systém půd České republiky, ČZU Praha a VÚMOP Praha, 2001, 78 s. ISBN 80-238-8061-6DoporučenáBALABÁN, K. Lesnicky významné lišejníky, mechorosty a kapraďorosty. SZN, Praha, 1960, 164 s.KREMER, B.P., MUHLE, H. Lišejníky, Mechorosty, Kapraďorosty, Ikar, Praha, 286 s. ISBN 80-7202-356-X.KOBLÍŽEK, J., ŘEPKA, R. Klíč k určování stanovištně významných lesních rostlin ve vegetativním stavu, Sursum, Tišnov, 2003, 143 s. ISBN 80-7323-053-4.

Požadavky

Botanika lesnická Dendrologie Fytocenologie a typologie

Garant

Mgr. Tomáš Černý, Ph.D.