Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Závěrečná exkurze LI (LPL14Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LPL14Z - Závěrečná exkurze LI, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

7 denní exkurze po významných lesnických objektech v České repubice a Rakousku. Formou výuky jsou terénní exkurze v lesních porostech, kde se uplatňují vzorové způsoby hospodaření. Výstupem studentů a podkladem k zápočtu je cestovní zpráva, ve které studenti charakterizují navštívené objekty a způsoby hospodaření.

Osnova

PřednáškaCvičeníHospodaření horských smíšených lesů (smrk, buk, jedle, borovice - LZ Boubín)Hospodaření v soukromých lesích (Lesy kláštěra Schlägl - Rakousko)Vzorové hospodaření v lesích LS Nové Hrady (obnova buku, smrku, jedle, problematika chráněných území) Přirozená obnova dubu zimního, převod pařein na vysoký les (Polesí Moravský Krumlov Lesy ČR)Hospodaření v lužních lesích (Polesí Soutok Lesy ČR)Pěstování buku lesního (Bílé Karpaty, LS Luhačovice Lesy ČR)Pěstování lesa podle zásad PRO SILVA ( ŠLP Křtiny MZLU Brno)

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají znalosti o způsobech a technologiích obnovy lesa, a to z pohledu optimalizace hodnotové produkce i pro plnění ostatních funkcí lesa. Znají hlavní kritéria pro výběr stromů k mýtní těžbě i základní rozhodnutí časové a prostorové úpravy obnovy lesa. Studenti ovládají všechny důležité hospodářské způsoby i tvary lesa, stejně jako typy a metody rekonstrukcí lesních porostů (přeměny, převody, přestavby).Dovednosti:Studenti jsou schopni realizovat, zdůvodňovat a hodnotit praktické pěstební činnosti, tj. objasňovat příčiny, souvislosti a následky jevů spojených s vývojem lesních ekosystémů a jejich aktivním usměrňováním. Studenti umějí uplatnit své teoretické znalosti při řešení praktických úkolů při pěstování lesních porostů. Studenti jsou schopni formulovat základní pěstební strategie a rozhodnutí, a to diferencovaně podle funkčního potenciálu a stanovištně ekologických podmínek lesních porostů (vyjádřených základními typologickými jednotkami).Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat, prezentovat a obhajovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a jejich možná řešení. Zároveň je schopen přijímat a akceptovat relevantní podněty z okolí.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku objektivně a kriticky využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, konkrétní podmínky důležité pro řešení problému, údaje z lesních hospodářských plánů a porostních map), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel a za obvyklých okolností řídit kolektiv.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaŽádná

Požadavky

Žádné

Garant

doc. Ing. Jiří Remeš, Ph.D.