Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pěstování lesů III. - TC (LPL18Z)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LPL18Z - Pěstování lesů III. - TC, Fakulta lesnická a dřevařská, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Popis: Náplní předmětu je praktické posouzení vybraných objektů s různými variantami porostních typů a s různým způsobem jejich obhospodařování. Cíl: Rozšíření vědomostí studentů o oblasti speciálních pěstebních metod. Forma výuky: Terénní cvičení na území Lesní správy Plasy (borové a dubové hospodářství), na území Školního lesního podniku v Kostelci n.Č.l. Výstupem jsou zpracované práce studentů, řešící zadanou problematiku (speciální pěstební postupy).

Osnova

PřednáškaCvičení

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají znalosti o způsobech a technologiích obnovy lesa, a to z pohledu optimalizace hodnotové produkce i pro plnění ostatních funkcí lesa. Znají hlavní kritéria pro výběr stromů k mýtní těžbě i základní rozhodnutí časové a prostorové úpravy obnovy lesa. Studenti ovládají všechny důležité hospodářské způsoby i tvary lesa, stejně jako typy a metody rekonstrukcí lesních porostů (přeměny, převody, přestavby).Dovednosti:Studenti jsou schopni realizovat, zdůvodňovat a hodnotit praktické pěstební činnosti, tj. objasňovat příčiny, souvislosti a následky jevů spojených s vývojem lesních ekosystémů a jejich aktivním usměrňováním. Studenti umějí uplatnit své teoretické znalosti při řešení praktických úkolů při pěstování lesních porostů. Studenti jsou schopni formulovat základní pěstební strategie a rozhodnutí, a to diferencovaně podle funkčního potenciálu a stanovištně ekologických podmínek lesních porostů (vyjádřených základními typologickými jednotkami).Kompetence - komunikace:Student je schopen působit jak pod vedením, tak v týmové spolupráci. Umí formulovat, prezentovat a obhajovat vlastní názory, dokáže srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy a jejich možná řešení. Zároveň je schopen přijímat a akceptovat relevantní podněty z okolí.Kompetence - úsudek:Student je schopen přistupovat ke své práci tvořivě a iniciativně. Při tvoření úsudku objektivně a kriticky využívá relevantní údaje (odborná literatura, vlastní zkušenosti, konkrétní podmínky důležité pro řešení problému, údaje z lesních hospodářských plánů a porostních map), nese odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních činností. Student má schopnost v rámci určitých pravidel a za obvyklých okolností řídit kolektiv.

Literatura

ZákladníPOLENO, Z., VACEK, S., PODRÁZSKÝ, V., REMEŠ, J., ŠTEFANČÍK, I., MIKESKA, M., KOBLIHA, J., KUPKA, I., MALÍK, V., TURČÁNI, M., DVOŘÁK, J., ZATLOUKAL, V., BÍLEK, L., BALÁŠ, M., SIMON, J., 2009 Pěstování lesů III. - Praktické postupy pěstování lesů, Kostelec nad Černými lesy, Lesnická práce, s.r.o., 2009, 860 s., ISBN 978-80-87154-34-2DoporučenáVACEK, S., SIMON, J., REMEŠ, J., et al. Obhospodařování bohatě strukturovaných a přírodě blízkých lesů. Lesnická práce, Kostelec n.Č.l., 2007, 447 s., ISBN 978-80-86386-99-7

Požadavky

Žádné

Garant

doc. Ing. Jiří Remeš, Ph.D.